Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Projectes singulars de suport al teixit productiu

CODI 23221
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport econòmic a projectes de dinamització del teixit productiu de caràcter puntual o cíclic que, preferentment, abordin els següents àmbits:

- La consolidació d'empreses de recent creació.
- La segmentació per col·lectius o sectors.
- La innovació empresarial i/o la transformació digital de les empreses.

L'objectiu és el finançament de projectes en àmbits clau per la competitivitat de les empreses i que per la seva naturalesa no tenen caràcter de servei estable sinó que tenen període d'execució concret en el temps, el qual pot repetir-se cíclicament cada any.

Els projectes hauran d'adreçar-se directament a emprenedors o empreses o indirectament per mitjà de la promoció d'un entorn favorable a l'activitat empresarial.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

picto Recurs econòmic
Tipologia

Recurs econòmic
Ajut econòmic

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2021Finalitzat
2022Finalitzat
202328/12/2022 - 09/02/2023
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

Es valora:
i. Idoneïtat del projecte. Abast del problema, necessitat o oportunitat que el justifica i coherència amb objectius. Màxim [16 punts].
ii. Coherència interna. De les activitats per aconseguir els objectius, entre dimensió i conceptes del pressupost amb les activitats. Màxim [20 punts].
iii. Impacte del projecte. Capacitat d'actuar de forma directa amb empreses o emprenedors, d'incidir/neutralitzar el problema o necessitat o d'aprofitar l'oportunitat, d'aportar innovació en qualsevol vessant i grau de transferibilitat. Màxim [32 punts].
iv. Capacitats de l'ens, tècnica i organitzativa suficient per fer el projecte amb èxit i seguiment i avaluació. Màxim [12 punts].
Factors correctors:
v. Encaix i risc del projecte. Encaix parcial al Servei de Teixit Productiu, màxim [-16,00 punts]. Que sigui d'un dels àmbits preferents, màxim [8 punts]. Valoració del risc d'incompliment, màxim [-16 punts].
vi. Nivell de coordinació territorial. Màxim [8 punts].

Actuacions:
i. Municipals o supramunicipals no coherents: [0 punts].
ii. Amb almenys 2 municipis: [3,34 punts].
iii. Amb almenys 3 municipis: [5 punts].
iv. Amb 5 municipis o quan, aplegant menys municipis, se superi en un 25% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedores): [6,67 punts].
v. Amb 6 municipis o més o quan, aplegant menys ens locals, se superi en un 50% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedores). D'àmbit comarcal que se sobreposin amb altres amb el mateix objecte de municipis del seu territori. Actuacions de consorcis i mancomunitats que tinguin com a objecte el desenvolupament econòmic local: [8,34 punts].
vi. D'Agències de desenvolupament econòmic reconegudes per la GSPEiO. D'àmbit comarcal que no se sobreposin amb actuacions d'igual objecte en el territori en qüestió: [10 punts].

i. Població de 16 a 64 anys segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INE, amb una puntuació màxima de [2,00 punts].
ii. Centres de cotització segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INSS, amb una puntuació màxima de [0,50 punts].
iii. Treballadors autònoms segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INSS, amb una puntuació màxima de [0,50 punts].
iv. Taxa d'atur registrat estimat segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font HERMES, amb una puntuació màxima de [4,50 punts].
v. Renda familiar disponible per càpita segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font HERMES, amb una puntuació màxima del [2,50 punts].

Termini màxim de resolució

Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-097, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-097-23.pdf

Per a actuacions que impliquin l'execució conjunta entre diversos ens locals, s'ha d'adjuntar el formulari d'actuació conjunta i una carta d'adhesió per a cada ens. Descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/379305522/Informacio_Execucio_Conjunta_Carta_adhesio.pdf
Per actuacions supramunicipals, cal adjuntar l'acreditació documental de l'acord de concertació.

Nombre màxim de sol·licituds:
Dues per ens local.

Altres condicions:
- No són subvencionables actuacions de comerç, turisme, industria o de l'àmbit de Millora de la competitivitat d'empreses de productes alimentaris locals i de qualitat.
- Import màxim d'ajut: 50.000 euros en cas de sol·licituds municipals, i 100.000 euros en cas de sol·licituds supramunicipals.
- El cost mínim previst de l'actuació ha de ser de 30.000 euros.

Obligació de cofinançament:
Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 40%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import inferior a 2.000 euros.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació

Despeses elegibles:
Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.

Despeses directes elegibles:
- Personal tècnic propi dedicat directament a la realització de l'acció (grups A1 o A2). El cost empresarial anual serà d'un màxim de 50.000 euros per tècnic/a.
- Assistència i serveis tècnics externs: contractes mercantils, convenis, factures, serveis professionals, etc.
- Altres: dietes, desplaçaments, material fungible, promoció i difusió, lloguer o leasing d'equips o espais, etc.

Despeses indirectes: com a màxim el 15% de les despeses directes
- Direcció i coordinació, personal administratiu o de suport
- Despeses generals (subministraments, neteja, material d'oficina, assegurances, etc.)
- Altres no conseqüència directa de la realització de l'acció.

Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/360028585/C4-001-23.pdf

Dades tècniques C4-038, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/380439764/C4-038-23.pdf

Un exemplar dels materials editats i altres elements de verificació de les activitats realitzades.

Període d'execució i justificació:
Pluriennal, 01/01/2023 a 31/12/2024
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2023; segona, 02/01/2024 a 15/11/2024
Justificació final: 02/01/2025 a 31/03/2025

Altres condicions d'execució i justificació:
- A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,60. Per a un cost total justificat inferior, s'ha d'informar de l'ajust del projecte i la subvenció es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst.
- En el cas d'actuacions d'execució conjunta, cap ens pot tenir una participació superior al 80% del cost total de l'actuació.
- Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 9/2011, de 29 de desembre, de promoció de l'activitat econòmica; Llei 11/2013, de 26 de juliol, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació d'ocupació.

Objectius

Treball digne i creixement econòmic
  • 8. Treball digne i creixement econòmic
Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Teixit Productiu
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos