Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals
Impuls de la gestió digital i el govern obert municipal a través de les comarques
Es dona finançament als consells comarcals per tal d'assegurar la prestació de serveis de suport de proximitat qualificats als municipis de la respectiva comarca, i de manera especial als de menys de 5.000 habitants de la seva demarcació, en els àmbits de la gestió digital i la transparència municipal, tot impulsant el treball coordinat i mancomunat entre les administracions. Els àmbits de coordinació i col·laboració entre Diputació i consells comarcals són els següents:
- Manteniment dels continguts sobre tramitació administrativa en les seus electròniques i de publicitat activa en els portals de transparència dels ajuntaments
- Participació en els serveis de transformació digital SeTDIBA, tant en el procés d'implantació com en la capacitació de nous mòduls i evolutius
- Suport logístic i tècnic a la Diputació per a la prestació dels serveis objecte del recurs
- Suport en el treball col·laboratiu als ajuntaments i en la relació interadministrativa en modalitat de teletreball
- Seguiment de l'evolució del govern digital en els ajuntaments de la comarca.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que està subjecte d'una banda a les condicions del Protocol general de l'Àrea d'Innovació, Govern Local i Cohesió Territorial aprovat per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona en sessió del 30 de juliol de 2020 per a prestar serveis d'assistència als municipis de fins a 5.000 habitants de la seva demarcació; i d'una altra, l'instrument que regula el funcionament de la Xarxa de Suport al Govern Digital i els serveis i activitats subvencionables en aquest recurs.
Es tracta d'un recurs transversal que es presta en col·laboració amb la Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Consells comarcals
Requisits de concessió: |
---|
Estar adherit al Protocol General aprovat per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona en sessió del 30 de juliol de 2020 |
Haver aprovat la incorporació a la Xarxa de Suport al Govern Digital |
Aportar els recursos suficients i adeqüats d'acord amb les condicions de concertació |
Disponibilitat de recursos econòmics per part de la Diputació |
Per poder formular la 2a sol·licitud cal que hagin passat 3 mesos des de la primera sol·licitud |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-185-23, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-185-23.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues sol·licituds per consell comarcal. |
Altres condicions: | La dotació econòmica per a cada consell comarcal es determinarà de la forma següent: Per a la 1a sol·licitud: Bloc A. Serveis i activitats bàsics de suport: un import fix de 3.000 euros + import variable (300 euros per cada municipi menor de 5.000 hab de la comarca) Bloc B. Serveis i activitats específics: a) en l'àmbit de la gestió digital: import variable (1.000 euros per cada ajuntament beneficiari dels serveis SeTDIBA a data 1 de gener de l'any de la convocatòria als que es presta suport en transparència) b) en l'àmbit del govern obert en els municipis de fins a 2.000 habitants: import variable (1.000 euros per municipi menor de 2.000 habitants als que es presta suport en transparència) Per a la 2a Sol·licitud: c)En l'àmbit del govern obert en els municipis de 2.001 a 5.000 habitants: import variable (1.000 euros per municipi d'entre 2.001 i 5.000 habitants als que es presta suport) La concreció dels serveis i activitats objecte de finançament es troben determinats en la pàgina www.diba.cat/web/innovacio-digital/xsgd La prestació dels serveis i activitats bàsiques de suport és de caràcter obligatori pels consells comarcals. La prestació dels serveis i activitats de suport específiques és de caràcter opcional, tot i que si es sol·liciten, hauran de ser prestats en el seu conjunt (àmbit de gestió digital i àmbit de govern obert). Els consells comarcals hauran de destinar a l'execució dels serveis i activitats com a mínim un tècnic amb dedicació total a excepció dels següents casos: - si l'import de l'ajut és menor a 20.000 euros es requerirà com a mínim 1 tècnic/a amb dedicació parcial (mínim 50% de la jornada) - si l'import de l'ajut és major a 40.000 euros es requerirà com a mínim 2 tècnics/ques amb dedicació total Els tècnics destinats a la prestació dels serveis han de tenir coneixements en procediment administratiu comú, transparència i metodologia eSET; així com habilitats per a la gestió de projectes i la transformació cultural de les organitzacions. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/360028585/C4-001-23.pdf Memòria de realització, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/205293/380439764/C4-006-23.pdf |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2023 a 31/12/2023 Justificació voluntària, fins 15/11/2023; final, 02/01/2024 a 31/03/2024 |
Altres condicions d'execució i justificació: | Caldrà indicar en la memòria de justificació el detall dels serveis i activitats bàsiques i específiques prestades a cada ajuntament durant l'any, així com la dedicació dels tècnics comarcals adscrits a la seva execució. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023. Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalizació i sostenibilitat de l'administració Local; Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
El recurs respon a serveis i competències de prestació obligatòria per a les diputacions per a municipis fins a 20.000 habitants.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Finalitzat
2023: 28/12/2022 a 31/10/2023
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Tel. 934 022 803
gb.innovaciod@diba.cat
Formulari de contacte