Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals
Impuls de la gestió digital i el govern obert municipal a través de les comarques
Es dona finançament als consells comarcals per tal d'assegurar la prestació de serveis de suport de proximitat qualificats als municipis de la respectiva comarca en els àmbits de la gestió digital i la transparència municipal, tot impulsant el treball coordinat i mancomunat entre les administracions. Els àmbits de coordinació i col·laboració entre Diputació i consells comarcals són els següents:
- Manteniment dels continguts sobre tramitació administrativa en les seus electròniques i de publicitat activa en els portals de transparència dels ajuntaments de fins a 5.000 habitants.
- Participació en els serveis de transformació digital SeTDIBA de fins a 5.000 habitants i el seu sector públic, tant en el procés d'implantació com en la capacitació de nous mòduls i evolutius.
- Suport logístic i tècnic a la Diputació per a la prestació dels serveis objecte del recurs .
- Seguiment de l'evolució del govern digital en els ajuntaments de la comarca.
- Promoció dels serveis oferts en el territori per l'Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que està subjecte d'una banda a les condicions del Protocol general de l'Àrea d'Innovació, Govern Local i Cohesió Territorial aprovat per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona en sessió del 30 de juliol de 2020 per a prestar serveis d'assistència als municipis de la seva demarcació; i d'una altra, l'instrument que regula el funcionament de la Xarxa de Suport al Govern Digital.
Per a aquest recurs no cal presentar sol·licitud.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Consells comarcals
Condicions d'acceptació
Documentació per a l'acceptació: | Formulari C3-002-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936220/C3-002-24.pdf |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. |
Import mínim d'ajut: | 6.000 € |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf Memòria de realització, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-006-24.pdf |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2024 a 31/12/2024 Justificació voluntària, fins 15/11/2024; final, 02/01/2025 a 31/05/2025 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
Els criteris per a la distribució del fons de 330.030 euros entre els (n) consells comarcals que compleixin els requisits per ser beneficiaris del fons són els següents: - Assignació d'un import base de 6.000 euros a cada consell comarcal que compleixi els requisits per ser beneficiari del fons (6.000*n). - L'import restant del fons es distribueix al 50% en dos àmbits: gestió digital i gestió de la transparència. L'import del fons destinat a cada àmbit (Import_Destinat_Àmbit=IDA) es calcularà: IDA= (330.030 euros- (6.000 euros*n))/ 2 - Per a l'àmbit de la gestió digital, es dividirà l'IDA entre el nombre total d'ens locals beneficiaris del recurs SeTDIBA de les comarques beneficiàries del fons a data 14 de gener de 2024 (índex SeTDIBA): Índex SeTDIBA =IDA/nombre total ens locals SeTDIBA de n comarques beneficiàries. Cada comarca rebrà l'import equivalent a multiplicar l'Índex SeTDIBA* nombre d'ens locals beneficiaris de SeTDIBA de la seva comarca. - Per l'àmbit de la gestió de la transparència, es dividirà l'IDA entre el nombre total de municipis de fins 5.000 habitants que hagin actualitzat durant el 2023 com a mínim el 10% dels seus portals de transparència (Índex Transparència): Índex Transparència=IDA/nombre total de municipis de fins a 5.000 hab de les n comarques beneficiàries que han actualitzat com a mínim el 10% de les pàgines del portal durant el 2023. Per calcular aquest 10% s'utilitzaran les dades referents al 2023 del conjunt de dades "Dades d'emplenament dels portals de transparència" publicat pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya (https://dadesobertes.seu-e.cat/dataset/emplenament-dels-portals-de-transparencia) a data 15 de gener de 2024. Es pren com a base de referència per a realitzar el càlcul del 10% els 138 ítems del portal de transparència. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en un termini màxim de 15 dies naturals des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.
En cas d'incompliment del termini de 20 dies naturals, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalizació i sostenibilitat de l'administració Local; Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
El recurs respon a serveis i competències de prestació obligatòria per a les diputacions per a municipis fins a 20.000 habitants.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Tel. 934 022 803
gb.innovaciod@diba.cat
Formulari de contacte