Fitxa del recurs
Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge

Estratègies i instruments urbanístics per a urbanitzacions amb dèficits
Redacció d'estudis, treballs i instruments urbanístics, per contribuir a l'adequació, regularització o millora de la urbanització, d'acord amb el marc normatiu d'aplicació.
Els diferents estudis, treballs o instruments podran consistir en:
- Diagnosis i estratègies d'actuació urbanística, DIES (d'una o diverses urbanitzacions), documents destinats a la identificació i anàlisi de les problemàtiques de la urbanització i formulació de les estratègies d'actuació (amb la valoració d'alternatives) relatives a la seva regularització urbanística, sobre qüestions de planejament, gestió, protecció de la legalitat, etc.
- Altre suport tècnic en matèria urbanística, com ara la redacció d'estudis, informes tècnics i jurídics, i altres treballs tècnics de caràcter sectorial.
El recurs va destinat preferentment a urbanitzacions amb dèficits urbanístics incloses al Catàleg d'urbanitzacions amb dèficits elaborat per la Gerència de serveis d'habitatge, urbanisme i activitats de la Diputació de Barcelona".
Aquest recurs es desenvolupa de forma coordinada amb el Servei d'Equipaments i Espai Públic, qui gestiona el recurs Projectes d'Urbanització en urbanitzacions amb dèficits.
El recurs pot donar suport a actuacions finançades a través del Programa general d'inversions (PGI): nova inversió, manteniment i reposició d'inversions. www.diba.cat/web/plaxgl/programa-general-d-inversions
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Es valoren diferenciadament, en base a la informació facilitada per l'ens local, els següents paràmetres, ponderats cadascun segons un triple grau de valoració (alt/mitjà/baix): - Importància o gravetat de la temàtica objecte de l'actuació [20 punts] - Urgència o prioritat per a la seva materialització [10 punts] |
30 |
Es valoren diferenciadament, en base a la informació facilitada per l'ens local, els següents paràmetres, ponderats cadascun segons un triple grau de valoració (alt/mitjà/baix): - Grau de viabilitat de que l'actuació es pugui portar a terme en les condicions previstes [8 punts] - Eficiència de l'actuació (proporcionalitat entre els recursos a invertir i el resultat assolible), cas de portar-se a terme [8 punts] - Claredat i coherència tècnica en la definició de l'actuació [7 punts] - Corresponsabilitat de l'ens en el desenvolupament de l'actuació [7 punts] |
30 |
Es valoren diferenciadament, en base a la informació facilitada per l'ens local, els següents paràmetres (que, més enllà de resoldre la necessitat plantejada, atorguen a l'actuació elements de qualitat addicionals) , ponderats cadascun segons un triple grau de valoració (alt/mitjà/baix): - Abast supralocal de l'actuació [5 punts] - Contingut innovador [5 punts] - Transferibilitat més enllà de l'ens local destinatari [5 punts] - Altres variables que comportin atributs o valor afegit [5 punts] |
20 |
Es valora, en funció del nombre d'habitants de l'ens, assignant major puntuació als municipis amb menor població (en un escalat de set trams, amb major prevalença dels de menys de 20.000 habitants): fins a 1.000 habitants [20 punts]; de 1.001 a 2.500 habitants [18 punts]; de 2.501 fins a 5.000 habitants [16 punts]; de 5.001 a 10.000 habitants [14 punts]; de 10.001 a 20.000 habitants [12 punts]; de 20.001 a 50.000 habitants [6 punts]; mes de 50.000 habitants [0 punts]. |
20 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-162-23, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-162-23.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | - Dues per ens en aquest recurs |
Altres condicions: | - Per actuacions d'abast supralocal, caldrà que l'ens sol·licitant es posi en contacte amb la unitat prestadora abans de formular la sol·licitud |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 3/2009, de 10 de març, de regularització i millora d'urbanitzacions amb dèficits; Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya, amb les modificacions posterios; Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme, i les modificacions posteriors; Decret 64/2014, de 13 de maig, del Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística; Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2022: Finalitzat
2023: 28/12/2022 a 09/02/2023

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei d'Urbanisme
Tel. 934 020 648
s.urbanisme@diba.cat
Formulari de contacte
