Fitxa del recurs
Àrea de Presidència
Administració local
Redacció de plans de comunicació de serveis públics als ens locals
Suport en tasques de gabinet de premsa i xarxes socials per recolzar la comunicació pública local de serveis i programes públics d'àmbit social, econòmic o cultural a implantar al municipi. El recurs inclou els àmbits propis d'un gabinet de premsa, com ara les eines digitals, la relació amb els mitjans de comunicació i les informacions o cartelleria informatives (bans, exteriors, etc.).
Adreçat a ajuntaments d'entre 5.001 i 20.000 habitants.
El suport es concreta en:
1.- Auditoria inicial de la comunicació en gabinet de premsa i primeres propostes de millora.
2.- Redacció d'un pla d'acció per a la comunicació d'un servei a implantar al municipi.
3.- Proposta d'indicadors per a l'auditoria final i la valoració de les accions realitzades.
Té l'objectiu d'acompanyar als ajuntaments per tal que incorporin i consolidin eines i metodologies per garantir bones pràctiques en la comunicació pública local, avançant cap a la plena autonomia i eficiència dels serveis en benefici de la població. La finalitat del recurs és facilitar la transparència, el bon govern i l'accés a la informació de la ciutadania.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis d'entre 5.001 i 20.000 habitants
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
S'atorga una puntuació inversament proporcional a la població del municipi, de manera que un municipi amb 20.000 habitats obtindria 0 punts i un municipi amb 5.001 habitants obtindria 80 punts. |
80 |
- Existència de documentació de referència: estudis, diagnòstics, plans de comunicació del municipi o altre (10 punts) - Motivació de la demanda. Mancança que contribueix a resoldre aquest recurs al municipi (10 punts) |
20 |
Requisits de concessió: |
---|
Disposar de personal municipal amb dedicació a la comunicació local (almenys 20 hores setmanals), degudament justificat.
Els ajuntaments que rebin aquest recurs no el podran tornar a demanar els anys successius. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-208-23, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-208-23.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | Disposar de personal municipal amb dedicació a la comunicació local (almenys 12 hores setmanals), degudament justificat. Els ajuntaments que rebin aquest recurs no el podran tornar a demanar els anys successius. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023
- Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern de la Generalitat de Catalunya; Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Finalitzat
2023: 28/12/2022 a 09/02/2023
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Premsa, Publicitat i Xarxes Socials
Tel. 934 022 094
comunicaciolocal@diba.cat
Formulari de contacte