Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum
Servei de mediació en consum
Foment de la resolució extrajudicial de conflictes en matèria de consum mitjançant el procediment de mediació dels ens locals de la demarcació de Barcelona que disposin de servei públic de consum.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Ens locals amb població fins a 50.000 habitants [5 punts]. - Ens locals amb població entre 50.001 i 100.000 habitants [20 punts]. - Ens locals amb població entre 100.001 i 150.000 habitants [30 punts]. - Ens locals amb població de més de 150.000 habitants [40 punts]. |
40 |
Realització de mediació segons el directori de serveis públics de consum de l'Agència Catalana del Consum
- Es puntuarà als ajuntaments que realitzen funcions de mediació segons el Directori de Serveis Públics de Consum (SPC) de Catalunya (http://consum.gencat.cat/ca/inici/) amb [35 punts]. |
35 |
Grau de participació d'electes i personal tècnic de l'ens local en les activitats programades per la Xarxa Local de Consum
- Per participar en l'Assemblea i/o en la Comissió Coordinadora, per cada sessió [3 punts]. - Per participar en la Comissió Tècnica, per cada sessió [2 punts]. - Per col·laboracions escrites al butlletí "L'Aparador", per col·laboració [2 punts]. - Per participar en el Cercle de Comparació OMIC, per cada sessió [2 punts]. - Per participar de manera activa a la comunitat de pràctiques CV_CONSUM, per cada 5 participacions [1 punt.]. - Per assistir a accions formatives organitzades per la xarxa, per sessió [1 punt]. |
25 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | Els ajuntaments que sol·licitin el recurs han de complir els següents requisits: - Adhesió a la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona. - Inscripció al directori de serveis públics de consum de Catalunya, on hi consti la mediació com una de les seves funcions. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. |
Documentació per a la justificació: | En funció de la modalitat d'execució i l'import de l'ajut, s'ha d'adjuntar un dels formularis següents: - C4-001-21. A càrrec de l'ens destinatari, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-001-21.pdf - C4-002-21. Per encàrrec en un ens instrumental, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-002-21.pdf - C4-003-21. Mitjançant tècniques de col·laboració interadministratiu, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-003-21.pdf - C4-004-21. Per encàrrec en altres ens destinatari, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-004-21.pdf - C4-005-21. Justificació de despeses simplificada (ajuts iguals o inferiors a 2.000 EUR), www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-005-21.pdf Dades tècniques C4-020, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/345769272/C4-020-21.pdf |
Període d'execució i justificació: | Execució anual: 01/01/2021 a 31/12/2021 Justificació 2021: voluntària, fins 15/11/2021; final, 02/01/2022 a 31/03/2022 |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
- Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum (modificat pel Decret 261/2019); Llei 22/2010 de 20 de juliol, del codi de consum de Catalunya; Reial Decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei general per la defensa dels consumidors i usuaris; Llei 44/2006, de 29 de desembre, de millora de la protecció de consumidors i usuaris
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Pendent
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Tel. 934 022 143
s.suportpolc@diba.cat
Formulari de contacte