Fitxa del recurs

Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum

Servei de préstec de carpes

Préstec de carpes de 3x3 metres per donar suport als ens locals en l'organització de fires locals que generin impacte en el comerç del territori.
Per als municipis de fins a 5.000 habitants el servei inclou el transport de les carpes al mateix municipi.
Per als municipis de més de 5.000 habitants serà el mateix municipi qui s'encarregui de recollir les carpes al magatzem logístic de la Diputació de Barcelona.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Requisits de concessió:
El servei de préstec de carpes s'ha de destinar a la realització d'una fira mercat, d'acord amb allò que s'estableix a l'article 41.2 de la Llei 18/2017, d'1 d'agost, de comerç, serveis i fires (DOGC núm. 7426, de 3.08.2017).
La fira mercat per a la qual se sol·licita el servei de préstec ha d'estar donada d'alta al cens de Fires Locals de la Diputació de Barcelona.
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-166919-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-166919-24.pdf
Altres condicions: - És necessari fer una sol·licitud per a cada servei de préstec que es requereixi.
- El termini màxim de cessió de les carpes és el 31/12 de l'any en curs.
- L'ens ha de sol·licitar un mínim de 6 carpes i un màxim de 30.
- Cada sol·licitud s'ha de fer amb un mínim d'un mes d'antelació respecte a la data de la fira.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la qualitat del servei o producte prestat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 18/2017, d'1 d'agost, de comerç, serveis i fires;
    Llei 20/2013, de 9 de desembre, de garantia de la unitat de mercat;
    Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivat.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 31/10/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Provisió de béns, equips i subministraments

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Oficina de Suport al Teixit Comercial Local

Tel. 934 049 216
o.suport.comerc@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
166919