Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Assessorament jurídic en via administrativa i representació i defensa judicial en recursos humans
L'objectiu és facilitar la defensa, tant en la via administrativa com davant dels òrgans jurisdiccionals de l'ordre social i contenciós administratiu, en tot tipus de procediments en matèria de recursos humans en què les corporacions locals han de comparèixer com a part.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Nombre de personal tècnic de l'ens dedicat a recursos humans: - de 0 a 1: [40 punts]. - de 2 a 3: [30 punts]. - més de 3: [20 punts]. |
40 |
- Cost superior a 5.000 euros: [20 punts]. - Cost de 2.500 a 5.000 euros: [15 punts]. - Cost inferior a 2.500 euros: [10 punts]. |
20 |
- Es valorarà que l'ens faciliti la informació prèvia d'estudi, de treball de camp intern i preparació prèvia a l'assistència. |
20 |
Existència d'antecedents: es prioritzarà la defensa de processos judicials contra les sancions d'expedients disciplinaris i d'altres actuacions en què la Diputació de Barcelona ha fet assistència | 10 |
- Es valorarà que la sol·licitud es presenti en una data que permeti preparar l'assistència. |
10 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | 6 sol·licituds màxim per semestre per ens local. |
Altres condicions: | - S'estudiarà la viabilitat de la defensa judicial i l'estratègia de la mateixa. - L'ens haurà de fer el contacte previ exposant les necessitats i concretant la petició mitjançant correu electrònic adreçat a la bústia del servei: s.sajrh@diba.cat, sempre abans de fer la sol·licitud del recurs al Portal municipal de tràmits (PMT). |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | Es valorarà conjuntament la possiblitat de recurs contra la sentència que s'obtingui. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 7/1985, de 2 d'abril reguladora de bases de règim local; Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril que aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya; Llei 39/2015 d'1 d'octubre de procediment administratiu comú; Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim del sector públic; Llei Orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial; Llei 29/1998, de 13 de juliol reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa; Liei 36/2011 de 10 d'octubre reguladora de la jurisdicció social.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei d'Assistència Jurídica en Recursos Humans
Tel. 934 022 276
s.sajrh@diba.cat
Formulari de contacte