Fitxa del recurs

Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Gestió material dels processos de selecció per estabilització municipal

Aquest recurs té per objecte facilitar als ajuntaments la realització dels processos de selecció de personal. Es donarà suport en la gestió de la selecció de personal dins dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal. En aquest sentit, es realitzarà la gestió material d'aquests processos, sense modificar en cap sentit les competències que corresponen als òrgans de selecció municipals.

Addicionalment, cal tenir present que la Diputació de Barcelona treballa per establir una Comissió permanent de selecció d'empleats públics dels governs locals, en els termes acordats en el Ple de 29 de setembre de 2022.

Serà necessari signar un conveni d'encomana de gestió per a l'assumpció de la gestió material d'aquests processos de selecció derivats de les ofertes públiques d'estabilització i, en el seu cas, un conveni de cessió de competència per a la selecció de personal per als governs locals.

La Diputació de Barcelona assumeix els intercanvis amb la Generalitat de Catalunya per a registrar els convenis en el Registre de convenis de col·laboració i cooperació.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants

Requisits de concessió:
Les bases reguladores dels processos selectius han d'haver estat elaborades dins del marc del recurs "Disseny i elaboració de bases reguladores de processos selectius del Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023".
Certificat de l'acord de plenari de l'encàrrec de gestió material dels processos de selecció d'estabilització i/o cessió de competència per a la selecció de personal temporal per als governs locals quan es posi en marxa.
Signatura del conveni d'assumpció de la gestió dels processos.

Condicions de sol·licitud

Nombre màxim de sol·licituds: Una sol·licitud per ens.
Altres condicions: L'ajuntament haurà de fer contacte mitjançant l'adreça electrònica saom.seleccio@diba.cat, sempre amb anterioritat a la sol·licitud del recurs.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: La prestació del recurs abastarà el període necessari per a que conclueixin tots els processos selectius inclosos en l'oferta pública per estabilització que correspongui, per la qual cosa, pot arribar a ser una prestació pluriennal.

Normativa aplicable:

  • Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat de l'ocupació pública, disposició addicional primera;
    Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Gestió material dels processos de selecció per estabilització municipal 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 31/03/2024
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local

Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
174440