Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Planificació estratègica i projectes en l'àmbit de les persones grans

CODI 165962
Recurs fora de terminiTermini tancat
El recurs té per objectiu l'impuls de polítiques adreçades a les persones grans a partir del concepte d'envelliment actiu, definit per l'OMS com el procés d'optimització de les oportunitats de salut, participació i seguretat per millorar la qualitat de vida a mesura que les persones envelleixen.

Es concreta en el suport a la planificació estratègica (que es podrà fer segons el model de Ciutats Amigues de les persones grans si així se sol·licita), el disseny i la implementació de projectes singulars, així com la participació en espais d'intercanvi tècnic.

Inclou:
- Diagnosi estratègica: aproximació a la realitat sociodemogràfica, mapa de recursos, serveis i la participació de les persones grans, etc. per a l'elaboració del pla estratègic. Només per a ens locals majors de més de 50.000 habitants.

- Planificació estratègica en l'àmbit de les persones grans (des de la perspectiva de l'envelliment actiu):
Suport a l'elaboració del pla estratègic - diagnosi i pla d'acció - per als ens locals de fins a 50.000 habitants.
Suport a l'elaboració del pla local d'acció per als ens locals de més de 50.000 habitants.

- Projectes singulars: suport al disseny i implementació de projectes en l'àmbit com l'avaluació estratègica de plans; estudis específics entorn de les persones grans (anàlisi dels serveis i recursos); suport en la promoció de la participació sociocultural de les persones grans; accions que lluitin contra el estereotips, les discriminacions i l'edatisme, entre d'altres.

- Participació en espais d'intercanvi tècnic. El suport inclou un cicle de sessions de treball i un espai virtual, amb l'objectiu de promoure la reflexió i millora entorn de conceptes, metodologies i accions per a l'impuls de polítiques en l'àmbit.

Per a més informació: www.diba.cat/web/convivencia/poltiques-envelliment-actiu

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202428/12/2023 - 08/02/2024
2025Pendent
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60.

Els objectius i la justificació amb relació a les característiques del recurs:
- Són coherents i s'hi ajusten plenament: [30 punts].
- Estan definits amb algunes deficiències i/o s'hi ajusten parcialment: [20 punts].
- Són poc coherents: [10 punts].
- No són coherents i/o no s'hi ajusten: [0 punts].

L'ens disposa dels següents recursos:
- un tècnic/a referent amb suficient dedicació per al seguiment del projecte
- documentació tècnica elaborada anteriorment
- altres recursos adients per a desenvolupar el projecte

- L'ens disposa de 2 dels recursos esmentats: [20 punts].
- L'ens disposa de 1 dels recursos esmentats: [10 punts].
- L'ens no disposa de cap dels recursos esmentats: [0 punts].

L'ens disposa dels següents elements:
- Regidoria de persones grans, cicle de vida o similar
- Segell Ciutats Amigues de les Persones grans de l'OMS

- L'ens disposa de 2 dels elements esmentats: [10 punts]
- L'ens disposa de 1 dels elements esmentats: [5 punts]
- L'ens no disposa de cap dels elements esmentats: [0 punts]

L'ens preveu desenvolupar el projecte amb la participació de diferents àrees/departaments o disposa de comissions o espais col·laboratius en aquest àmbit de treball.

- Hi participen com a mínim, 3 àrees/departaments: [30 punts].
- Hi participen 2 àrees/departaments: [20 punts].
- Hi participa 1 sol/a àrea/departament: [10 punts].

L'ens preveu desenvolupar el projecte amb la participació d'entitats del territori i/o ciutadania ja sigui directament o a través de taules, xarxes o espais de participació:

- L'ens preveu la participació d'entitats i/o ciutadania: [10 punts]
- L'ens no la preveu: [0 punts]

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-165962-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-165962-24.pdf

Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens local, excepte en el cas que també es vulgui sol·licitar la "Participació en espais d'intercanvi tècnic". En aquest cas, s'haurà de tramitar una segona sol·licitud.

Altres condicions:
- Per sol·licitar l'avaluació s'ha de tenir el pla d'acció en marxa i amb un mínim de 3 anys d'implementació, i s'ha d'adjuntar a la sol·licitud en cas que no s'hagi elaborat amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Altres condicions d'execució i justificació:
En cas que el Servei sol·liciti a l'ens local documentació necessària per al desenvolupament del suport, aquest disposa d'un termini màxim de 2 mesos per a presentar-la. Aquesta condició és considera una activitat necessària.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • - Decret 150/2014, de 18 de novembre, dels serveis d'acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya.
    - Article 139 de la Llei de Bases de Règim Local 57/2003 de 16 de desembre.
    Altra normativa vinculada:
    - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials.
    - Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència
    - Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació.
    - Llei 13/2014, del 30 d'octubre, d'accessibilitat.
    - Llei 8/2021, de 2 de juny, per la qual es reforma la legislació civil i processal per donar suport a les persones amb discapacitat en l'exercici de la seva capacitat jurídica.

Objectius

Reducció de les desigualtatsCiutats i comunitats sostenibles
  • 10. Reducció de les desigualtats
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Assistent
Catàleg de serveis
Trobareu informació dels recursos del Catàleg vigent
IA
Accedeix

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Convivència i Diversitat
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos