
Planificació estratègica territorial


Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis

Recurs econòmic
Ajut econòmic


Concurrència competitiva
Criteris de valoració
- Reconeixement de l'entorn: demandes, necessitats, oportunitats de desenvolupament i trajectòria del territori, amb descripció de resultats (outputs) a generar: [10 punts].
- Visió territorial: model de desenvolupament, prospectiva, relació amb l'ordenació urbanística i posició respecte els altres plans estratègics [10 punts].
- Capacitat de transformació: model productiu, component espacial, escala territorial i horitzó temporal llarg [10 punts].
1.2 Metodologia (30 punts)
- Participació i governança: mapa d'actors, procés participatiu i millores de cooperació: [10 punts].
- Elements formals: cronograma, pressupost, comunicació i relat: [10 punts].
- Adaptació organitzativa: estructura, oficina del pla, transversalitat i perfil tècnic de l'equip: [10 punts].
1.3 Avaluació i transferibilitat (10 punts)
- Monitorització i aprenentatge: previsió de continuïtat, seguiment, avaluació i participació en activitats de planificació de la Diputació: [10 punts].
- Població de 16 a 64 anys (font INE): [4 punts].
- Centres de cotització (font INSS): [1 punt].
- Treballadors autònoms (font INSS): [1 punt].
- Taxa d'atur registrat estimat (font HERMES): [9 punts].
- Renda familiar disponible per càpita (font HERMES): [5 punts].
i. Municipals o supramunicipals no coherents: [0 punts].
ii. Amb almenys 2 municipis: [3 punts].
iii. Amb almenys 3 municipis: [5 punts].
iv. Amb 5 municipis o que, amb menys, se superi en un 25% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedors, etc.): [7 punts].
v. Amb 6 municipis o que, amb menys ens locals, se superi en un 50% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedors, etc.). Actuacions comarcals que se sobreposin a altres d'igual objecte de municipis del territori. Actuacions de consorcis i mancomunitats amb objecte el desenvolupament econòmic: [8 punts].
vi. D'Agències de desenvolupament econòmic reconegudes per la GSPEiO. Actuacions comarcals que no se sobreposin a altres d'igual objecte en el territori: [10 punts].
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-139865-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-139865-24.pdf
Per a actuacions que impliquin l'execució conjunta entre diversos ens locals, s'ha d'adjuntar el formulari d'actuació conjunta i una carta d'adhesió per a cada ens. Descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/Informacio_Execucio_Conjunta_Carta_adhesio.pdf
Per actuacions supramunicipals, cal adjuntar l'acreditació documental de l'acord de concertació.
Nombre màxim de sol·licituds:
Màxim 2 sol·licituds per ens local.
Altres condicions:
- El cost mínim previst de l'actuació ha de ser de 10.000 euros.
- L'import màxim de l'ajut serà de 35.000 euros.
Obligació de cofinançament:
Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 40%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros.
Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Despeses elegibles:
Despesa corrent dels capítols pressupostaris:
Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.
Despeses directes elegibles:
- Personal tècnic propi dedicat directament a la realització de l'acció (grups A1 o A2). El cost
empresarial anual serà d'un màxim de 50.000 euros per tècnic/a.
- Assistència i serveis tècnics externs: contractes mercantils, convenis, factures, serveis
professionals, etc.
- Altres: dietes, desplaçaments, material fungible, promoció i difusió, lloguer o leasing d'equips o
espais, etc.
Despeses indirectes: com a màxim el 15% de les despeses directes
- Direcció i coordinació, personal administratiu o de suport
- Despeses generals (subministraments, neteja, material d'oficina, assegurances, etc.)
- Altres no conseqüència directa de la realització de l'acció.
Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf
Dades tècniques C4-139865, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-139865-24.pdf
Com a condició de concertació per a la justificació cal presentar un exemplar digitalitzat dels materials elaborats o altres elements de verificació de les activitats realitzades. No s'accepten enllaços a la documentació justificada.
Període d'execució i justificació:
Pluriennal, 01/01/2024 a 31/12/2025
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2024; segona, 02/01/2025 a 15/11/2025
Justificació final: 02/01/2026 a 31/03/2026
Altres condicions d'execució i justificació:
- A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,60. Per a un cost total justificat inferior, s'ha de informar de l'ajust del projecte i la subvenció es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst.
- En el cas d'actuacions d'execució conjunta, cap ens pot tenir una participació superior al 80% del cost total de l'actuació.
- Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals
Compromisos de qualitat
Objectius



- 8. Treball digne i creixement econòmic
- 11. Ciutats i comunitats sostenibles
- 12. Consum i producció responsables
Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

