Fitxa del recurs

Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Economia i treball

Planificació estratègica territorial

Amb l'objectiu de potenciar la dimensió estratègica del desenvolupament econòmic local, es dona suport a les actuacions següents:

- Plans estratègics integrals, així com les diferents fases o components d'un pla estratègic: diagnosi, participació, narrativa territorial, prospectiva, concurrència amb altres planejaments, etc.
- Plans de desenvolupament econòmic, plans de reactivació, plans directors, plans d'acció de promoció econòmica o similars.
- Oficines de gestió estratègica.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis

Criteris de valoració: Puntuació
Grau de qualitat tècnica de l'actuació. Caldrà un mínim de 28 punts en aquest criteri per obtenir finançament.
1.1 Objectius (30 punts)
- Reconeixement de l'entorn: demandes, necessitats, oportunitats de desenvolupament i trajectòria del territori, amb descripció de resultats (outputs) a generar: [10 punts].
- Visió territorial: model de desenvolupament, prospectiva, relació amb l'ordenació urbanística i posició respecte els altres plans estratègics [10 punts].
- Capacitat de transformació: model productiu, component espacial, escala territorial i horitzó temporal llarg [10 punts].
1.2 Metodologia (30 punts)
- Participació i governança: mapa d'actors, procés participatiu i millores de cooperació: [10 punts].
- Elements formals: cronograma, pressupost, comunicació i relat: [10 punts].
- Adaptació organitzativa: estructura, oficina del pla, transversalitat i perfil tècnic de l'equip: [10 punts].
1.3 Avaluació i transferibilitat (10 punts)
- Monitorització i aprenentatge: previsió de continuïtat, seguiment, avaluació i participació en activitats de planificació de la Diputació: [10 punts].
70
Situació socioeconòmica del territori (índex sintètic)
Puntuació màxima, d'acord amb les darreres dades disponibles, de les fonts que s'indiquen:
- Població de 16 a 64 anys (font INE): [4 punts].
- Centres de cotització (font INSS): [1 punt].
- Treballadors autònoms (font INSS): [1 punt].
- Taxa d'atur registrat estimat (font HERMES): [9 punts].
- Renda familiar disponible per càpita (font HERMES): [5 punts].
20
Grau de concertació territorial (supramunicipalitat) i grau de consolidació (model d'agències)
Actuacions:
i. Municipals o supramunicipals no coherents: [0 punts].
ii. Amb almenys 2 municipis: [3 punts].
iii. Amb almenys 3 municipis: [5 punts].
iv. Amb 5 municipis o que, amb menys, se superi en un 25% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedors, etc.): [7 punts].
v. Amb 6 municipis o que, amb menys ens locals, se superi en un 50% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedors, etc.). Actuacions comarcals que se sobreposin a altres d'igual objecte de municipis del territori. Actuacions de consorcis i mancomunitats amb objecte el desenvolupament econòmic: [8 punts].
vi. D'Agències de desenvolupament econòmic reconegudes per la GSPEiO. Actuacions comarcals que no se sobreposin a altres d'igual objecte en el territori: [10 punts].
10
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 28.
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-139865-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-139865-24.pdf

Per a actuacions que impliquin l'execució conjunta entre diversos ens locals, s'ha d'adjuntar el formulari d'actuació conjunta i una carta d'adhesió per a cada ens. Descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/Informacio_Execucio_Conjunta_Carta_adhesio.pdf
Per actuacions supramunicipals, cal adjuntar l'acreditació documental de l'acord de concertació.
Nombre màxim de sol·licituds: Màxim 2 sol·licituds per ens local.
Altres condicions: - El cost mínim previst de l'actuació ha de ser de 10.000 euros.
- L'import màxim de l'ajut serà de 35.000 euros.

Condicions d'execució i justificació

Obligació de cofinançament: Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 40%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Despeses elegibles: Despesa corrent dels capítols pressupostaris:
Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.
Despeses directes elegibles:
- Personal tècnic propi dedicat directament a la realització de l'acció (grups A1 o A2). El cost
empresarial anual serà d'un màxim de 50.000 euros per tècnic/a.
- Assistència i serveis tècnics externs: contractes mercantils, convenis, factures, serveis
professionals, etc.
- Altres: dietes, desplaçaments, material fungible, promoció i difusió, lloguer o leasing d'equips o
espais, etc.
Despeses indirectes: com a màxim el 15% de les despeses directes
- Direcció i coordinació, personal administratiu o de suport
- Despeses generals (subministraments, neteja, material d'oficina, assegurances, etc.)
- Altres no conseqüència directa de la realització de l'acció.
Documentació per a la justificació: Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf

Dades tècniques C4-139865, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-139865-24.pdf

Com a condició de concertació per a la justificació cal presentar un exemplar digitalitzat dels materials elaborats o altres elements de verificació de les activitats realitzades. No s'accepten enllaços a la documentació justificada.
Període d'execució i justificació: Pluriennal, 01/01/2024 a 31/12/2025
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2024; segona, 02/01/2025 a 15/11/2025
Justificació final: 02/01/2026 a 31/03/2026
Altres condicions d'execució i justificació: - A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,60. Per a un cost total justificat inferior, s'ha de informar de l'ajust del projecte i la subvenció es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst.
- En el cas d'actuacions d'execució conjunta, cap ens pot tenir una participació superior al 80% del cost total de l'actuació.
- Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 08/02/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs econòmic Recurs econòmic
Ajut econòmic

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic

Tel. 934 049 171
o.estrategiesde@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
139865