Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Planificació estratègica territorial

CODI 139865
Recurs fora de terminiTermini tancat
Amb l'objectiu de potenciar la dimensió estratègica del desenvolupament econòmic local, es dona suport a les actuacions següents:

- Plans estratègics integrals, així com les diferents fases o components d'un pla estratègic: diagnosi, participació, narrativa territorial, prospectiva, concurrència amb altres planejaments, etc.
- Plans de desenvolupament econòmic, plans de reactivació, plans directors, plans d'acció de promoció econòmica o similars.
- Oficines de gestió estratègica.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis

picto Recurs econòmic
Tipologia

Recurs econòmic
Ajut econòmic

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202428/12/2023 - 08/02/2024
2025Pendent
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 28.

1.1 Objectius (30 punts)
- Reconeixement de l'entorn: demandes, necessitats, oportunitats de desenvolupament i trajectòria del territori, amb descripció de resultats (outputs) a generar: [10 punts].
- Visió territorial: model de desenvolupament, prospectiva, relació amb l'ordenació urbanística i posició respecte els altres plans estratègics [10 punts].
- Capacitat de transformació: model productiu, component espacial, escala territorial i horitzó temporal llarg [10 punts].
1.2 Metodologia (30 punts)
- Participació i governança: mapa d'actors, procés participatiu i millores de cooperació: [10 punts].
- Elements formals: cronograma, pressupost, comunicació i relat: [10 punts].
- Adaptació organitzativa: estructura, oficina del pla, transversalitat i perfil tècnic de l'equip: [10 punts].
1.3 Avaluació i transferibilitat (10 punts)
- Monitorització i aprenentatge: previsió de continuïtat, seguiment, avaluació i participació en activitats de planificació de la Diputació: [10 punts].

Puntuació màxima, d'acord amb les darreres dades disponibles, de les fonts que s'indiquen:
- Població de 16 a 64 anys (font INE): [4 punts].
- Centres de cotització (font INSS): [1 punt].
- Treballadors autònoms (font INSS): [1 punt].
- Taxa d'atur registrat estimat (font HERMES): [9 punts].
- Renda familiar disponible per càpita (font HERMES): [5 punts].

Actuacions:
i. Municipals o supramunicipals no coherents: [0 punts].
ii. Amb almenys 2 municipis: [3 punts].
iii. Amb almenys 3 municipis: [5 punts].
iv. Amb 5 municipis o que, amb menys, se superi en un 25% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedors, etc.): [7 punts].
v. Amb 6 municipis o que, amb menys ens locals, se superi en un 50% respecte al municipi de major dimensió la massa crítica o indicador rellevant (població, persones aturades, potencials emprenedors, etc.). Actuacions comarcals que se sobreposin a altres d'igual objecte de municipis del territori. Actuacions de consorcis i mancomunitats amb objecte el desenvolupament econòmic: [8 punts].
vi. D'Agències de desenvolupament econòmic reconegudes per la GSPEiO. Actuacions comarcals que no se sobreposin a altres d'igual objecte en el territori: [10 punts].

Termini màxim de resolució

Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-139865-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-139865-24.pdf

Per a actuacions que impliquin l'execució conjunta entre diversos ens locals, s'ha d'adjuntar el formulari d'actuació conjunta i una carta d'adhesió per a cada ens. Descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/Informacio_Execucio_Conjunta_Carta_adhesio.pdf
Per actuacions supramunicipals, cal adjuntar l'acreditació documental de l'acord de concertació.

Nombre màxim de sol·licituds:
Màxim 2 sol·licituds per ens local.

Altres condicions:
- El cost mínim previst de l'actuació ha de ser de 10.000 euros.
- L'import màxim de l'ajut serà de 35.000 euros.

Obligació de cofinançament:
Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 40%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació

Despeses elegibles:
Despesa corrent dels capítols pressupostaris:
Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.
Despeses directes elegibles:
- Personal tècnic propi dedicat directament a la realització de l'acció (grups A1 o A2). El cost
empresarial anual serà d'un màxim de 50.000 euros per tècnic/a.
- Assistència i serveis tècnics externs: contractes mercantils, convenis, factures, serveis
professionals, etc.
- Altres: dietes, desplaçaments, material fungible, promoció i difusió, lloguer o leasing d'equips o
espais, etc.
Despeses indirectes: com a màxim el 15% de les despeses directes
- Direcció i coordinació, personal administratiu o de suport
- Despeses generals (subministraments, neteja, material d'oficina, assegurances, etc.)
- Altres no conseqüència directa de la realització de l'acció.

Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf

Dades tècniques C4-139865, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-139865-24.pdf

Com a condició de concertació per a la justificació cal presentar un exemplar digitalitzat dels materials elaborats o altres elements de verificació de les activitats realitzades. No s'accepten enllaços a la documentació justificada.

Període d'execució i justificació:
Pluriennal, 01/01/2024 a 31/12/2025
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2024; segona, 02/01/2025 a 15/11/2025
Justificació final: 02/01/2026 a 31/03/2026

Altres condicions d'execució i justificació:
- A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,60. Per a un cost total justificat inferior, s'ha de informar de l'ajust del projecte i la subvenció es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst.
- En el cas d'actuacions d'execució conjunta, cap ens pot tenir una participació superior al 80% del cost total de l'actuació.
- Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

Objectius

Treball digne i creixement econòmicCiutats i comunitats sosteniblesConsum i producció responsables
  • 8. Treball digne i creixement econòmic
  • 11. Ciutats i comunitats sostenibles
  • 12. Consum i producció responsables

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Oficina Tècnica d'Estratègies per al Desenvolupament Econòmic
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix