Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Plans locals d'ocupació

CODI 154056
Suport econòmic per al desenvolupament d'actuacions orientades a promoure l'ocupació i la millora de l'ocupabilitat de les persones en situació d'atur, preferentment per raó de gènere, edat, salut i/o temps en atur, mitjançant tres modalitats de suport:

1. Contractació de personal
2. Formació
3. Ajuts a la contractació laboral

Per a calcular la distribució dels ajuts s'han pres com a referència les variables i criteris que es detallen a continuació:
a. Assignació d'un import fix garantit o topall mínim. S'assigna una quantia fixa a cada ens, d'acord amb trams de població. En aquesta variable se li assigna un pes relatiu del 50% sobre el càlcul de la distribució. (Font de les dades: INE)
b. Assignació per població aturada. En aquesta variable se li assigna un pes relatiu del 50% sobre el càlcul de la distribució. (Font de les dades: Observatori del Treball i Model Productiu, Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya).

Per aquest recurs no cal presentar sol·licitud.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments

picto Recurs econòmic
Tipologia

Recurs econòmic
Fons de prestació

picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Condicions de concertació

Documentació per a l'acceptació:
Formulari C3-154056-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936243/C3-154056-24.pdf

Despeses elegibles:
Capítol 1
Capítol 2
Capítol 4

1. Modalitat de suport a la Contractació de personal: despeses de personal corresponents al Capítol 1, excepte les corresponents a la categoria de tècnic superior (A1), i despeses de Capítol 4.
2. Modalitat de suport a la Formació: despeses de personal corresponents al Capítol 1, despeses corrents de Capítol 2 (despeses que derivin de costos relatius a l'equip docent i assegurances dels participants; despeses de material didàctic, lloguer d'espais i béns i/o equips, subvencionables fins a un 25% del total de despeses justificades en el marc d'aquesta modalitat de suport; despeses que l'entitat hagi d'abonar per poder acreditar la formació impartida; despeses derivades de beques per transport o dietes, subvencionables fins a un 10% del total de despeses justificades en el marc d'aquesta modalitat de suport; despeses derivades de l'expedició de certificats de professionalitat), i despeses de Capítol 4.
3. Modalitat d'Ajuts a la contractació laboral: despeses de Capítol 4. Per a aquesta modalitat no són elegibles les despeses derivades dels costos generats pel personal durant períodes de baixa laboral, retribucions per hores extraordinàries, pagaments en espècie, vacances no efectuades, dietes i indemnitzacions per mort, acomiadament, suspensió, cessament i percepcions per matrimoni.
Són elegibles les despeses indirectes derivades dels costos de personal vinculat a la gestió dels ajuts concedits, així com les que es derivin de la contractació externa de la gestió dels ajuts.
També s'admetran com a despeses indirectes les associades a l'adquisició de material, vestuari per als treballadors/es contractats i d'equipament per a la prevenció de riscos laborals. Aquestes despeses només són elegibles fins a un 5 per cent de les despeses directes que es justifiquin.

Documentació per a la justificació:
Formulari econòmic C4-154056_1-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-154056_1-24.pdf

Formulari associat C4-154056_2-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-154056_2-24.pdf

Període d'execució i justificació:
Anual, 01/01/2024 a 31/12/2024
Justificació voluntària, fins 15/11/2024; final, 02/01/2025 a 30/04/2025

Altres condicions d'execució i justificació:
Els destinataris han de ser persones aturades inscrites al Servei d'Ocupació de Catalunya com a demandants d'ocupació.
Caldrà acreditar que totes les persones contractades han realitzat algun tipus de formació en competències transversals, amb una durada mínima global de 5 hores, en el decurs de la vigència del recurs i no necessàriament amb càrrec a aquest ajut.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en un termini màxim de 15 dies naturals des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.

En cas d'incompliment del termini de 20 dies naturals, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei orgànica 6/2006 de 19 de juliol, de Reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya; Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya; Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; Llei 11/2013, de 26 de juliol, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació d'ocupació; Reial decret legislatiu 2/2015 de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

Objectius

Treball digne i creixement econòmicReducció de les desigualtats
  • 8. Treball digne i creixement econòmic
  • 10. Reducció de les desigualtats

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Mercat de Treball
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix