Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Activitats de suport a la gestió econòmica
El suport a la gestió econòmica consisteix en l'assessorament i l'assistència en matèria econòmica i comptable per generar una informació comptable el més acurada possible, dins dels termes legalment establerts.
Es facilita a l'ens local accés telemàtic als programaris específics destinats a aquesta tasca, instal·lats als servidors de la Diputació de Barcelona. És competència de l'ens local la introducció de les dades i fer les operacions adients per mantenir la informació al dia. És competència de la Diputació de Barcelona l'assessorament i l'assistència en aquest àmbit, en l'ús del programari i el manteniment i salvaguarda de les dades associades.
Les actuacions que pot incloure el recurs són les compreses en els àmbits següents:
- Gestió comptable
- Gestió financera
- Obtenció del cost efectiu dels serveis
- Servei de recepció de factures per via electrònica (e.FACT)
- Sistema Immediat d'Informació de l'IVA
- Subvencions
- Tractament de l'inventari.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026, 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Suport comptable: Ajuntaments de fins a 30.000 habitants i entitats vinculades. La seva alta comporta la signatura del conveni ASGEL. Petició signada per Alcalde/President |
Cost efectiu: Qualsevol entitat local de la demarcació obligada a presentar el cost efectiu. Petició signada per l'Alcalde/President |
Altres actuacions de suport: Haver signat el conveni ASGEL. Petició signada per l'Interventor |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/suport_asgel_2025_349840 |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Normativa aplicable:
- Conveni d'assistència a la gestió econòmica local (ASGEL).
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Ordre HAP/2075/2014, de 6 de novembre, per la que s'estableixen els criteris de càlcul del cost efectiu dels serveis prestats per les entitats locals; Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
El recurs respon a serveis i competències de prestació obligatòria per a les diputacions per a municipis de fins a 20.000 habitants.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei d'Assistència Econòmico-Financera
Tel. 934 022 262
s.assistenciaef@diba.cat
Formulari de contacte