Fitxa del recurs
Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge
Finançament del servei d'inspecció i verificació d'activitats
El recurs vol facilitar la disponibilitat de personal tècnic competent en matèria d'activitats regulades, així com el compliment i gestió per part dels ens locals de les obligacions establertes a la normativa com són les actuacions de control ex post de les activitats subjectes a comunicació prèvia i/o declaració responsable.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 I 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 5.000 habitants, consells comarcals
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-316470-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-316470-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - L'ajut econòmic s'ha de destinar a la realització d'actuacions de gestió i control d'activitats. - L'import de l'ajut és de 1.500,00 euros. En el cas de disponibilitat pressupostària, aquest import es podrà incrementar fins a un màxim de 8.000 euros i es prioritzaran els ens locals de major població. - Consells comarcals: hauran d'acreditar que presten serveis d'assistència als municipis en matèria d'activitats en expedients de prevenció, control i inspecció d'activitats (emissió d'informes tècnics o de seguiment, realització d'inspeccions, suport en la tramitació, o similars). Queden excloses a efectes d'acreditació les funcions que es realitzin com a Oficina Tècnica Ambiental Comarcal (OTAC) en compliment de la normativa. Per a l'acreditació s'haurà d'adjuntar al formulari de sol·licitud els convenis formalitzats amb els municipis o una declaració responsable justificativa del servei. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. Despeses directes: - Personal tècnic propi dedicat a la realització d'actuacions de gestió i control d'activitats, com ara informes, verificacions i inspeccions. - Serveis tècnics externs: contractació externa d'entitats col·laboradores de l'Administració o personal tècnic qualificat per a la realització d'actuacions de gestió i control d'activitats. - Personal tècnic d'altres administracions que realitzi actuacions de gestió i control d'activitats. |
Import mínim d'ajut: | 1.500 € |
Import màxim d'ajut: | 8.000 € |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25 Dades tècniques C4-316470, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-316470-25 |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025 Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 31/03/2026 |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 18/2020, de facilitació de l'activitat econòmica.; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Ordenança tipus d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut pública de la Diputació de Barcelona.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil
Tel. 934 049 312
o.activitats@diba.cat
Formulari de contacte