Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals
Millora de l'accés a la informació pública
Suport per a millorar la gestió de l'accés a la informació pública dels ens locals. Les accions de millora estan adreçades a optimitzar tots els aspectes identificats pel Síndic de Greuges en el seu darrer informe amb l'objectiu d'impulsar governs locals transparents i eficients, propers a la ciutadania.
Aquest recurs pot abordar els següents aspectes:
1. Diagnosi i identificació del pla d'acció per adaptar la gestió de les peticions d'accés al marc normatiu.
2. Identificació i definició de les funcions de la Unitat d'informació prevista per la normativa.
3. Accions de sensibilització i canvi cultural als treballadors públics.
4. Anàlisi i redisseny del procés de gestió de les Sol·licituds d'accés a la informació pública (SAIPS).
5. Accés al modelari de documents de suport a la gestió de les SAIPS.
6. Accés a campanyes de promoció de l'accés a la informació pública.
7. Test del sol·licitant ocult per a identificar àmbits de millora aplicats.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 5.000 habitants, consells comarcals
Requisits de concessió: |
---|
Suficiència de recursos per part de la Diputació de Barcelona |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | 1 per ens local |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Tel. 934 022 803
gb.innovaciod@diba.cat
Formulari de contacte