Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Accions de millora contínua als serveis socials d'atenció domiciliària SSAD
S'ofereix suport per a la gestió de la prestació del servei d'atenció domiciliària (especialment pel que fa als Plecs Tècnics, Reglament del SSAD, els estudis de costos del servei de SAD, ...) i altres suports o acompanyaments relacionats amb el model de provisió.
També s'ofereix suport tècnic i acompanyament als ens locals participants en els Espais d'Innovació del SSAD, per dissenyar o implementar actuacions innovadores que han estat objecte d'anàlisi en les jornades realitzades en el marc dels Espais d'Innovació:
- Atenció Integrada de serveis i suports al domicili
- Organització dels equips i Professionalització del SAD
- Personalització i Accés als serveis socials d'atenció domiciliària
- Contractació pública i diversificació de l'oferta
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats
2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-130443-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-130443-24.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues entre els recursos tècnics del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD. |
Condicions d'acceptació
Altres condicions: | Per als assessoraments en Atenció Integrada de serveis i suports al domicili, Organització dels equips i Professionalització del SAD, Personalització i Accés als serveis socials d'atenció domiciliària, i Contractació pública i Diversificació de l'oferta els ens locals sol·licitants han de participar a les jornades dels Espais d'Innovació en la prestació dels SSAD. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de
desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència;
Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat
per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
