Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Anàlisi i planificació estratègica de la plantilla de personal
Aquest recurs contempla l'anàlisi de dades com a eina bàsica per a la presa de decisions estratègiques a les organitzacions. L'assistència es pot basar en diferents tipus d'anàlisi que permetran als ens locals disposar de la informació i el coneixement per a planificar tant les accions com les decisions que cal prendre a les seves organitzacions.
Es detallen les possibles línies de treball:
1.- Anàlisi i planificació de l'estructura de la plantilla: composició, dimensionament i règim. També es realitza una anàlisi amb ratis i indicadors de RH fent una comparativa amb els ens locals equiparables per determinar les necessitats i planificar quina plantilla serà la desitjable i adequada per a l'organització a curt i mig termini, que permeti donar resposta a les necessitats del municipi.
2.- Anàlisi dels empleats i de la temporalitat de la plantilla i proposta OPO: estudi dels ocupants de les places en quan a la seva vinculació jurídica envers la plaça i el lloc de treball, i anàlisi de les edats per calcular l'índex d'envelliment general i per àmbits de l'organització. Obtindrem la informació necessària per planificar quines places s'han de prioritzar a l'hora de confeccionar l'oferta publica d'ocupació, atenent a criteris de temporalitat (d'acord amb la legislació vigent) i necessitat per properes jubilacions.
3.- Identificació del potencial intern: per donar resposta a la necessitat de com planifiquem la cobertura de les vacants i que es basa en una anàlisi que permet identificar quins perfils d'empleats tenim. Es fa aplicant un sistema d'avaluació per factors i formulació de qüestions que permet obtenir una classificació dels empleats atenent al seu perfil professional i curricular determinant el seu potencial.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 75.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
-Existència d'un departament de recursos humans com a unitat orgànica diferenciada: [50 punts]. -Existència de, com a mínim, una dotació d'1 tècnic associat a l'àmbit de recursos humans: [25 punts]. -Existència d'un suport administratiu assignat a l'àmbit de recursos humans: [15 punts]. |
50 |
Es prioritzaran els municipis que no hagin rebut aquest tipus d'assistència en l'any immediatament anterior | 35 |
Es prioritzaran els municipis de fins a 5.000 habitants | 15 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-349310-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-349310-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues per ens. La segona petició s'atendrà exclusivament si els treballs de la primera estan totalment finalitzats. |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.adiprh@diba.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals; Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària i altres lleis de pressupostos generals, estatals i autonòmiques, que siguin vigents en el marc de cada anualitat; Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; Llei 15/2014, de 16 de desembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa; Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern; Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat i l'ocupació pública.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
