Fitxa del recurs
Àrea de Feminismes i Igualtat
Feminismes i igualtat
Avaluacions d'eines de planificació de polítiques d'igualtat i per a la diversitat afectiva, sexual i de gènere
Acompanyament tècnic professional per a l'elaboració de l'avaluació dels plans locals i interns d'igualtat de gènere i plans locals LGTBI, adreçat al personal tècnic municipal.
El recurs s'organitza en tres eixos:
- 16 hores d'acompanyament formatiu presencial adreçat a contextualitzar i desenvolupar la metodologia de l'avaluació en polítiques públiques d'igualtat i de diversitat afectiva, sexual i de gènere (4 sessions de 4h al llarg del procés).
- 25-30 hores d'acompanyament online per facilitar eines, recursos, idees, estratègies i revisions, per acompanyar la redacció del corresponent informe d'avaluació.
- Tallers de dinamització a territori. Per a plans locals d'igualtat de gènere i plans locals LGTBI es realitzaran dos tallers (un amb personal propi de l'ens local i un altre amb el teixit associatiu i ciutadania del territori d'influència de l'ens local) i, per a plans interns d'igualtat de gènere, un taller (amb personal propi de l'ens local).
Al llarg del procés d'acompanyament es posa a disposició del personal tècnic municipal les eines de recollida de les dades i model d'informe necessàries per redactar l'informe d'avaluació del pla corresponent al seu ens local.
El document que lliurarà la Diputació serà el resultant del procés, sense que tingui necessàriament el caràcter de definitiu. Així, en tractar-se d'un document viu i de producció pròpia per part de l'ens, podrà ser esmenat i/o completat per l'ens local amb posterioritat, de manera autònoma i sota el seu criteri.
No es realitzen avaluacions parcials dels susdits plans. Cal que el pla a avaluar estigui en el seu darrer any de vigència o l'hagi exhaurit.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-344457-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-344457-25 Cal adjuntar el Pla local d'igualtat de gènere, l'intern o el local LGTBI a avaluar. Si no s'adjunta, es considerarà com un incompliment de requisit i quedarà desestimada la sol·licitud. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'acceptació
Altres condicions: | Cal acceptar totes les condicions per validar el formulari. En acceptar-les, s'assumeix la responsabilitat de donar-hi compliment. - Cal adjuntar el pla a avaluar en el moment de presentar aquesta sol·licitud. - Per avaluar Plans locals d'igualtat de gènere és imprescindible que la persona responsable del seguiment del recurs, treballi en l'àmbit de polítiques d'igualtat de l'ens local i per als Plans locals LGTBI, és imprescindible que la persona responsable del seguiment del recurs, treballi en l'àmbit LGTBI de l'ens local - Per avaluar Plans interns d'igualtat de gènere és imprescindible que la persona responsable del seguiment del recurs, treballi en l'àmbit de RH de l'ens local. A més, caldrà que també hi participi la persona referent de polítiques d'igualtat. - El procés de treball de l'avaluació dels plans es programarà d'octubre a juny. - Es obligatòria l'assistència dels personal tècnic responsable del seguiment del recurs a les 4 sessions presencials que es desenvoluparan al llarg del procés de treball. - Les persones assistents a les sessions presencials hauran de portar ordinador portàtil per poder desenvolupar el seu treball. La sala disposa de wifi i de cables de connexió LAN. - S'estima un temps de dedicació al projecte per part de la/les persona/nes a càrrec del seguiment tècnic del recurs d'entre 80-100h al llarg de tot el procés de treball (d'octubre a juny). - El procés de treball del recurs comporta que el personal tècnic municipal referent assumeix la redacció de l'informe de l'avaluació, sota supervisió i acompanyament de la consultora especialista que acompanya el procés. - Per desenvolupar les avaluacions de Plans locals d'igualtat de gènere i Plans locals LGTBI, l'ens local haurà d'organitzar 2 tallers a territori (fent-se càrrec de reservar l'espai, fer la convocatòria, organitzar les persones assistents, confirmar la seva assistència, etc.). - Per desenvolupar les avaluacions de Plans interns d'igualtat de gènere, l'ens local haurà d'organitzar 1 taller a territori (fent-se càrrec de reservar l'espai, fer la convocatòria, organitzar les persones assistents, confirmar la seva assistència, etc.). - La programació dels tallers a territori haurà de ser de dilluns a divendres. - Els informes d'avaluació hauran de tenir la conformitat política expressa de les referents polítiques de l'àmbit d'actuació (LGTBI i/o Igualtat i/o RRHH). - L'ens local es compromet a respectar el cronograma d'execució del recurs, en especial la data de lliurament en termini de la versió final de l'informe, havent obtingut prèviament la conformitat de la/el referent política de l'ens de l'àrea corresponent. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | Document final d'avaluació. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva entre dones i homes.
Llei 11/2014, de 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgeneres i intersexuals per a erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.
Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació.
Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.
Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.
Real Decreto 901/2020, de 13 de octubre, por el que se regulan los planes de igualdad y su registro y se modifica el Real Decreto 713/2010, de 28 de mayo, sobre registro y depósito de convenios y acuerdos colectivos de trabajo.
Real decreto 902/2020, de 13 d'octubre, de igualdad retributiva entre mujeres y hombres.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Polítiques d'Igualtat
Tel. 934 049 095
s.politiquesigualtat@diba.cat
Formulari de contacte