Fitxa del recurs

Àrea de Feminismes i Igualtat
Feminismes i igualtat

Avaluacions d'eines de planificació de polítiques d'igualtat i per a la diversitat afectiva, sexual i de gènere

Acompanyament tècnic professional per a l'elaboració de l'avaluació dels plans locals i interns d'igualtat de gènere i plans locals LGTBI, adreçat al personal tècnic municipal.

El recurs s'organitza en tres eixos:
- 16 hores d'acompanyament formatiu presencial adreçat a contextualitzar i desenvolupar la metodologia de l'avaluació en polítiques públiques d'igualtat i de diversitat afectiva, sexual i de gènere (4 sessions de 4h al llarg del procés).
- 25-30 hores d'acompanyament online per facilitar eines, recursos, idees, estratègies i revisions, per acompanyar la redacció del corresponent informe d'avaluació.
- Tallers de dinamització a territori. Per a plans locals d'igualtat de gènere i plans locals LGTBI es realitzaran dos tallers (un amb personal propi de l'ens local i un altre amb el teixit associatiu i ciutadania del territori d'influència de l'ens local) i, per a plans interns d'igualtat de gènere, un taller (amb personal propi de l'ens local).

Al llarg del procés d'acompanyament es posa a disposició del personal tècnic municipal les eines de recollida de les dades i model d'informe necessàries per redactar l'informe d'avaluació del pla corresponent al seu ens local.

El document que lliurarà la Diputació serà el resultant del procés, sense que tingui necessàriament el caràcter de definitiu. Així, en tractar-se d'un document viu i de producció pròpia per part de l'ens, podrà ser esmenat i/o completat per l'ens local amb posterioritat, de manera autònoma i sota el seu criteri.

No es realitzen avaluacions parcials dels susdits plans. Cal que el pla a avaluar estigui en el seu darrer any de vigència o l'hagi exhaurit.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Criteris de valoració: Puntuació
Dotació de recursos humans per garantir la viabilitat de l'actuació
Subcriteris excloents en funció del tipus de pla sol·licitat:

PLANS LOCALS D'IGUALTAT DE GÈNERE
Personal tècnic igualtat: [50 punts]
Referent igualtat, figura que porta diversos àmbits, entre ells igualtat: [30 punts]
Sense personal de seguiment tècnic: [5 punts]

PLANS INTERNS D'IGUALTAT DE GÈNERE
Personal tècnic/referent RH i personal tècnic/referent igualtat: [50 punts]
Personal tècnic/referent RH: [30 punts]
Sense personal de seguiment tècnic: [5 punts]

PLANS LOCALS LGTBI
Personal tècnic/referent LGTBI i personal tècnic/referent d'igualtat: [50 punts]
Personal tècnic/referent LGTBI i/o personal tècnic/referent d'igualtat, figures que porten diversos àmbits, entre ells igualtat i/o LGTBI: [30 punts]
Sense personal de seguiment tècnic: [5 punts]
50
Descripció del seguiment que s'ha realitzat del Pla al llarg del seu període de vigència.
- Existència de tots els elements descrits de forma completa (comissió de seguiment activa, figura/es referents, informes de seguiment del Pla i dades calculades dels indicadors previstos) [20 punts]
- Existència de dos o més elements descrits o bé descripció parcial dels mateixos (comissió de seguiment activa, figura/es referents, informes de seguiment del Pla i dades calculades dels indicadors previstos) [15 punts]
- Existència d'un sol element descrit de forma completa (comissió de seguiment activa, figura/es referents, informes de seguiment del Pla i dades calculades dels indicadors previstos) [10 punts]
- Sense comissió de seguiment activa, figura/es referents, informes de seguiment del Pla ni dades calculades dels indicadors previstos [ 5 punts]
20
Descripció dels sistemes d'informació de dades (qualitatives o quantitatives) necessàries per elaborar l'avaluació.
- Disponibilitat de diversos sistemes d'informació i indicadors amb descripció completa [20 punts]
- Disponibilitat de diversos sistemes d'informació i indicadors amb descripció parcial [15 punts]
- Disponibilitat d'un sol sistema d'informació o indicadors amb descripció parcial [10 punts]
- Sense disponibilitat i/o descripció de cap sistema d'informació i indicadors [5 punts]
20
Justificació de l'interès de l'ens en l'actuació sol·licitada i la trajectòria del Pla a avaluar.
- Justificació i contextualització de la sol·licitud i els antecedents del Pla de forma detallada i completa: [10 punts]
- Justificació i contextualització de la sol·licitud i els antecedents del Pla de forma genèrica: [8 punts]
- Sense justificació i contextualització de la sol·licitud: [5 punts]
10
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50.
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-344457-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-344457-25

Cal adjuntar el Pla local d'igualtat de gènere, l'intern o el local LGTBI a avaluar. Si no s'adjunta, es considerarà com un incompliment de requisit i quedarà desestimada la sol·licitud.
Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.

Condicions d'acceptació

Altres condicions: Cal acceptar totes les condicions per validar el formulari. En acceptar-les, s'assumeix la responsabilitat de donar-hi compliment.

- Cal adjuntar el pla a avaluar en el moment de presentar aquesta sol·licitud.
- Per avaluar Plans locals d'igualtat de gènere és imprescindible que la persona responsable del seguiment del recurs, treballi en l'àmbit de polítiques d'igualtat de l'ens local i per als Plans locals LGTBI, és imprescindible que la persona responsable del seguiment del recurs, treballi en l'àmbit LGTBI de l'ens local
- Per avaluar Plans interns d'igualtat de gènere és imprescindible que la persona responsable del seguiment del recurs, treballi en l'àmbit de RH de l'ens local. A més, caldrà que també hi participi la persona referent de polítiques d'igualtat.
- El procés de treball de l'avaluació dels plans es programarà d'octubre a juny.
- Es obligatòria l'assistència dels personal tècnic responsable del seguiment del recurs a les 4 sessions presencials que es desenvoluparan al llarg del procés de treball.
- Les persones assistents a les sessions presencials hauran de portar ordinador portàtil per poder desenvolupar el seu treball. La sala disposa de wifi i de cables de connexió LAN.
- S'estima un temps de dedicació al projecte per part de la/les persona/nes a càrrec del seguiment tècnic del recurs d'entre 80-100h al llarg de tot el procés de treball (d'octubre a juny).
- El procés de treball del recurs comporta que el personal tècnic municipal referent assumeix la redacció de l'informe de l'avaluació, sota supervisió i acompanyament de la consultora especialista que acompanya el procés.
- Per desenvolupar les avaluacions de Plans locals d'igualtat de gènere i Plans locals LGTBI, l'ens local haurà d'organitzar 2 tallers a territori (fent-se càrrec de reservar l'espai, fer la convocatòria, organitzar les persones assistents, confirmar la seva assistència, etc.).
- Per desenvolupar les avaluacions de Plans interns d'igualtat de gènere, l'ens local haurà d'organitzar 1 taller a territori (fent-se càrrec de reservar l'espai, fer la convocatòria, organitzar les persones assistents, confirmar la seva assistència, etc.).
- La programació dels tallers a territori haurà de ser de dilluns a divendres.
- Els informes d'avaluació hauran de tenir la conformitat política expressa de les referents polítiques de l'àmbit d'actuació (LGTBI i/o Igualtat i/o RRHH).
- L'ens local es compromet a respectar el cronograma d'execució del recurs, en especial la data de lliurament en termini de la versió final de l'informe, havent obtingut prèviament la conformitat de la/el referent política de l'ens de l'àrea corresponent.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: Document final d'avaluació.

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
    Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva entre dones i homes.
    Llei 11/2014, de 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgeneres i intersexuals per a erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.
    Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació.
    Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.
    Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.
    Real Decreto 901/2020, de 13 de octubre, por el que se regulan los planes de igualdad y su registro y se modifica el Real Decreto 713/2010, de 28 de mayo, sobre registro y depósito de convenios y acuerdos colectivos de trabajo.
    Real decreto 902/2020, de 13 d'octubre, de igualdad retributiva entre mujeres y hombres.
ODS
5. Igualtat de gènere
10. Reducció de les desigualtats
11. Ciutats i comunitats sostenibles

Més informació

2. Estructurar i articular una xarxa de ciutats i pobles vertebradora del territori
6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
Treu de la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: Finalitzat
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Polítiques d'Igualtat

Tel. 934 049 095
s.politiquesigualtat@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
344457