Projectes de cooperació al desenvolupament
Termini tancat
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis

Recurs econòmic
Ajut econòmic


Concurrència competitiva
Criteris de valoració
Grau de detall, claredat del pressupost i proporcionalitat dels recursos en relació a les activitats previstes [15 punts].
Grau de pertinença de les activitats en relació a l'objecte de l'actuació [10 punts].
Adequació dels recursos humans assignats per l'ens local sol·licitant [5 punts].
Grau d'inclusió de la perspectiva de gènere [5 punts].
Es preveuen elements de comunicació de les activitats i resultats [5 punts].
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-343916-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-343916-25
Nombre màxim de sol·licituds:
Una per modalitat d'actuació.
Altres condicions:
- Abans de presentar la sol·licitud, s'ha de concertar una reunió amb l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament per elaborar la proposta més adequada a les línies del recurs.
- És imprescindible el lideratge municipal en la concepció, execució i seguiment de les iniciatives.
- S'exclouen els projectes d'emergència, ajut humanitari i reconstrucció així com aquelles activitats consistents en estades o brigades solidàries i beques.
- Per a la modalitat d'execució de projectes s'ha d'incloure obligatòriament una activitat d'intercanvi entre els ens locals socis del projecte.
Obligació de cofinançament:
Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 20%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els consells comarcals.
Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol
Despeses elegibles:
Capítol 2. Per a la modalitat d'execució de projectes no s'accepten despeses de capítol 2 de l'ens local beneficiari. Per a la modalitat d'avaluació només és elegible la contractació d'experts per a la realització de l'avaluació.
Capítol 4. Per a la modalitat d'avaluació no s'accepten despeses vinculades a capítol 4.
Per la modalitat d'execució de projectes, el 100% de l'aportació de la Diputació de Barcelona s'ha de transferir a la contrapart del projecte. La contrapart pot justificar a l'ens destinatari despeses de personal i despeses corrents. Les despeses de béns inventariables no són elegibles.
Import mínim d'ajut:
5.000 €
Import màxim d'ajut:
60.000 €
Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques per la modalitat d'execució de projectes de cooperació al desenvolupament, C4-343916_1, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-343916-25_1
Dades tècniques per la modalitat d'execució de projectes de cooperació al desenvolupament, C4-343916_2, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-343916-25_2
Per la modalitat d'avaluació no s'ha de lliurar formulari tècnic. S'ha de lliurar exclusivament una còpia de l'informe final d'avaluació. Aquest informe ha d'annexar, com a mínim, el següent: la proposta metodològica definitiva amb la matriu d'objectius i indicadors; el llistat d'informants que han participat en l'avaluació; el disseny de les eines de recollida d'informació; els resultats sistematitzats de l'anàlisi de la informació obtinguda; i el llistat de documentació i bibliografia consultades.
Període d'execució i justificació:
Pluriennal, 01/01/2025 a 31/12/2026
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2025; segona, 02/01/2026 a 15/11/2026
Justificació final: 02/01/2027 a 31/03/2027
Altres condicions d'execució i justificació:
- Import màxim d'ajut, per a la modalitat d'avaluació serà 16.000 euros.
Compromisos de qualitat
Objectius



- 7. Impuls del desenvolupament econòmic local
- 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic

Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

