Fitxa del recurs
Àrea de Feminismes i Igualtat
Feminismes i igualtat
Suport a la implementació de projectes feministes per a petits municipis
Servei d'acompanyament tècnic especialitzat adreçat a municipis i entitats municipals descentralitzades de fins a 10.000 habitants per a l'impuls i desplegament d'activitats i projectes vinculats a la:
1. Participació pel foment de les polítiques locals feministes.
Acompanyament tècnic per a la dinamització d'entitats o grups de participació informal de qualsevol àmbit (cultural, dones, esportiva, social, LGTBI...) a fi de crear aliances amb les regidories d'igualtat/LGTBI per enfortir les polítiques locals feministes.
2. Dinamització comunitària d'infants, adolescents i joves des de la perspectiva de gènere.
Acompanyament tècnic per impulsar o dinamitzar activitats i projectes en l'àmbit comunitari adreçats a infants, adolescents i joves des d'una mirada feminista, a realitzar a casals de joves, centres cívics, esportius, esplais, escoles, etc.
3. Implementació de Plans interns d'Igualtat de gènere o Protocols Interns d'abordatge de l'assetjament en l'àmbit laboral.
Acompanyament tècnic per facilitar la implementació d'accions del Pla Intern d'Igualtat de gènere (vigent) o desenvolupar les mesures preventives i de detecció del Protocol d'abordatge de l'assetjament sexual, per raó de sexe i per identitat de gènere i orientació sexual (no pot ser anterior a l'any 2020). Es requereix la coordinació per part del personal referent de Recursos Humans.
Aquest recurs, en les tres modalitats, preveu una reunió d'inici amb l'ens local a través la qual es concreta un pla de treball de 15 hores que ha d'incloure un mínim de 3 sessions a desenvolupar a l'ens local.
Per a més informació sobre el recurs, amb exemples de possibles actuacions a implementar, podeu consultar l'enllaç següent:
www.diba.cat/web/politiques-igualtat/recursos-municipals
Només es pot sol·licitar un dels tres suports per ens local.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 10.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Cal que l'ens local aporti la informació necessària per realitzar els suports sol·licitats (formulari de dades tècniques associat) |
En cas que se sol·liciti el suport 3 "Implementació del Pla Intern d'Igualtat de gènere o del Protocol interns d'abordatge de l'assetjament en l'àmbit laboral", cal adjuntar el Pla vigent o el Protocol a implementar (no pot ser anterior a l'any 2020). |
En cas que se sol·liciti el suport 3 "Implementació del Pla Intern d'Igualtat de gènere o del Protocol intern d'abordatge de l'assetjament en l'àmbit laboral", cal la coordinació per part del personal referent de Recursos Humans. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-341634-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-341634-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | a) En el cas d'entitats municipals descentralitzades hauran de realitzar la sol·licitud les de població fins als 10.000 habitants. b) L'ens local es compromet a: - Nomenar una persona coordinadora de l'acompanyament amb una dedicació de temps suficient i adequada. - En el cas d'escollir el suport "Implementació de Plans interns d'igualtat de gènere o Protocols interns d'abordatge de l'assetjament en l'àmbit laboral, cal garantir que la persona coordinadora del suport estigui vinculada a Recursos Humans. - Facilitar la coordinació i planificació de les actuacions que se'ns derivin de l'acompanyament sol·licitat, així com promoure la participació. - Participar en les reunions i sessions de treball d'inici, execució, seguiment i validació que es convoquin. - Designar els recursos humans adients, més enllà de la figura coordinadora, i facilitar i estimular la participació dels i les agents que hi intervinguin. - Garantir els mitjans tecnològics necessaris i adients per poder realitzar les accions vinculades a la prestació del servei. - Trametre tota aquella documentació i informació que pugui ser rellevant de ser analitzada i pertinent per a la prestació del servei. - Mantenir una implicació activa, i complir els acords i el calendari previst en interès de l'efectiva execució del procés de treball. - Informar de qualsevol imprevist o fet sobrevingut que posi en risc el correcte desenvolupament del servei. - Posar a disposició els recursos tècnics, materials i equipaments que més s'ajustin a les necessitats del servei i que permetin el correcte desenvolupament de les reunions, entrevistes, sessions de treball, o altres modalitats metodològiques, que es puguin organitzar. - Facilitar un espai adequadament equipat per al desenvolupament de les reunions, entrevistes, sessions de treball, o altres modalitats, que es puguin organitzar. - Facilitar totes les dades, informació i documents necessaris per a la prestació del servei en el temps (cronograma establert), format i forma acordats. - Vetllar pel compliment de la llei de transparència facilitant tota aquella informació rellevant vinculada a la prestació del servei que no vulneri la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals. - Per informes i difusió d'informació vinculada al Servei tenir en compte l'ús d'un llenguatge i d'imatges inclusius, la desagregació de dades, anonimització de dades personals i el principi de transparència de les administracions públiques. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva entre dones i homes.
Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
Llei 5/2008, de 24 d'abril, de dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Llei 17/2020, del 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Llei orgànica 10/2022, de 6 de setembre, de garantia integral de la llibertat sexual.
Llei 10/2023, de 7 d'agost, de modificació de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
Llei 11/2014, de 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgeneres i intersexuals per a erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.
Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació.
Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.
Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Polítiques d'Igualtat
Tel. 934 049 095
s.politiquesigualtat@diba.cat
Formulari de contacte