Fitxa del recurs
Àrea de Presidència
Administració local
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/xgl.png)
Prestació de les funcions públiques necessàries de secretaria-intervenció
L'objectiu del recurs és atorgar ajuts econòmics per garantir la prestació efectiva de les funcions públiques necessàries de secretaria i intervenció en aquells municipis amb escassa capacitat econòmica i de gestió.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 2.500 habitants, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Tenir una població inferior als 1.500 habitants i/o un pressupost municipal que no superi els 600.000 euros |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Nomenament per part de la Direcció General d'Administració Local (DGAL) de la persona que exerceix les funcions de secretaria-intervenció a l'Ajuntament. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues (una per semestre). |
Altres condicions: | Els ajuntaments poden optar per: a) Efectuar dues sol·licituds al llarg de l'any, una per cada semestre (3.000 euros + 3.000 euros). b) Efectuar una única sol·licitud que cobreixi tot l'any (6.000 euros). |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 4. Les despeses elegibles poden ser de Capítol 1 o de Capítol 4 en cas que es faci transferència al Consell Comarcal corresponent. |
Import màxim d'ajut: | 6.000 € |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25 A més, caldrà adjuntar el certificat acreditatiu de la prestació efectiva de les funcions de secretaria-intervenció durant el període a justificar. |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025 Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 31/03/2026 |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
![ODS](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ods.png)
![Convocatòria / línia de suport](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-Mousse-gr.png)
Canal: Portal de tramitació (PMT)
![Termini sol·licitud](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-data-gr.png)
2025: 03/12/2024 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
![Recurs econòmic](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-E-gr.png)
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Direcció dels Serveis de la Secretaria, Adjunta a la Secretaria General
Tel. 934 022 248
ds.secretaria@diba.cat
Formulari de contacte
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/Segell-AENOR.png)