Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Processos de negociació de les condicions de treball
Suport jurídic i tècnic als equips de govern durant els processos de negociació col·lectiva, amb l'objectiu de facilitar la definició i l'aplicació d'estratègies de polítiques de personal que han de culminar amb acords de condicions de treball.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Nombre de personal tècnic de l'ens dedicat a recursos humans: - de 0 a 1: [50 punts]. - de 2 a 3: [30 punts]. - més de 3: [20 punts]. |
50 |
- Es valorarà que l'ens faciliti la informació prèvia d'estudi, de treball de camp intern, proposta de negociació i línies de treball en el procés. |
40 |
- Es valorarà positivament que la sol·licitud es presenti en una data que permeti preparar l'assistència per part de la Diputació. |
10 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - L'ens haurà de fer el contacte previ exposant les necessitats i concretant la petició mitjançant correu electrònic adreçat a la bústia del servei: s.sajrh@diba.cat, sempre abans de fer la sol·licitud del recurs al Portal municipal de tràmits (PMT). |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova el Text Refos de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Decret llei 1/1997, de 31 d'octubre que aprova el Text únic de la legislació vigent en matèria de Funció Pública de Catalunya; Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, que aprova el Text refós de l'estatut dels treballadors; Llei 7/1985, de 2 d'abril reguladora de les bases de règim local; Decret llei 2/2003, de 28 d'abril que s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya; Decret 214/1990, de 30 d'octubre que aprova el reglament del personal al servei de les entitats locals de Catalunya; Lleis de Pressupostos Generals de l'Estat i de la Generalitat de Catalunya que s'aproven amb caràcter anual.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei d'Assistència Jurídica en Recursos Humans
Tel. 934 022 276
s.sajrh@diba.cat
Formulari de contacte