Fitxa del recurs

Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Economia i treball

Plans locals d'ocupació

Suport econòmic per al desenvolupament d'actuacions orientades a promoure l'ocupació i la millora de l'ocupabilitat de les persones en situació d'atur, preferentment per raó de gènere, edat, salut i/o temps en atur, mitjançant tres modalitats de suport:

1. Contractació de personal
2. Formació
3. Ajuts a la contractació laboral

Per a calcular la distribució dels ajuts s'han pres com a referència les variables i criteris que es detallen a continuació:
a. Assignació d'un import fix garantit o topall mínim. S'assigna una quantia fixa a cada ens, d'acord amb trams de població. En aquesta variable se li assigna un pes relatiu del 50% sobre el càlcul de la distribució. (Font de les dades: INE)
b. Assignació per població aturada. En aquesta variable se li assigna un pes relatiu del 50% sobre el càlcul de la distribució. (Font de les dades: Observatori del Treball i Model Productiu, Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya).

Per aquest recurs no cal presentar sol·licitud.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a l'anualitat 2025, amb caràcter pluriennal 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 1
Capítol 2
Capítol 4

1. Modalitat de suport a la Contractació de personal: despeses de personal corresponents al Capítol 1, excepte les corresponents a la categoria de tècnic superior (A1), i despeses de Capítol 4.
2. Modalitat de suport a la Formació: despeses de personal corresponents al Capítol 1, despeses corrents de Capítol 2 (despeses que derivin de costos relatius a l'equip docent i assegurances dels participants; despeses de material didàctic, lloguer d'espais i béns i/o equips, subvencionables fins a un 25% del total de despeses justificades en el marc d'aquesta modalitat de suport; despeses que l'entitat hagi d'abonar per poder acreditar la formació impartida; despeses derivades de beques per transport o dietes, subvencionables fins a un 10% del total de despeses justificades en el marc d'aquesta modalitat de suport; despeses derivades de l'expedició de certificats de professionalitat), i despeses de Capítol 4.
3. Modalitat d'Ajuts a la contractació laboral: despeses de Capítol 4. Per a aquesta modalitat no són elegibles les despeses derivades dels costos generats pel personal durant períodes de baixa laboral, retribucions per hores extraordinàries, pagaments en espècie, vacances no efectuades, dietes i indemnitzacions per mort, acomiadament, suspensió, cessament i percepcions per matrimoni.
Són elegibles les despeses indirectes derivades dels costos de personal vinculat a la gestió dels ajuts concedits, així com les que es derivin de la contractació externa de la gestió dels ajuts.
També s'admetran com a despeses indirectes les associades a l'adquisició de material, vestuari per als treballadors/es contractats i d'equipament per a la prevenció de riscos laborals. Aquestes despeses només són elegibles fins a un 5 per cent de les despeses directes que es justifiquin.
Documentació per a la justificació: Formulari econòmic C4-332873_1-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/C4-332873_1-25

Formulari associat C4-332873_2-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/C4-332873_2-25


Període d'execució i justificació: Pluriennal, 01/01/2025 a 31/12/2027
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2025; segona, 02/01/2026 a 15/11/2026; tercera, 02/01/2027 a 15/11/2027
Justificació final: 02/01/2028 a 30/04/2028
Altres condicions d'execució i justificació: Els destinataris han de ser persones aturades inscrites al Servei d'Ocupació de Catalunya com a demandants d'ocupació.
Caldrà acreditar que totes les persones contractades han realitzat algun tipus de formació en competències transversals, amb una durada mínima global de 15 hores, en el decurs de la vigència del recurs i no necessàriament amb càrrec a aquest ajut.



Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en el termini de 15 dies hàbils des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.

En cas d'incompliment del termini de 20 dies hàbils, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei orgànica 6/2006 de 19 de juliol, de Reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya; Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya; Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; Llei 11/2013, de 26 de juliol, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació d'ocupació; Reial decret legislatiu 2/2015 de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
ODS
8. Treball digne i creixement econòmic
10. Reducció de les desigualtats

Més informació

6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
7. Impuls del desenvolupament econòmic local
Treu de la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Recurs econòmic Recurs econòmic
Fons de prestació

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Servei de Mercat de Treball

Tel. 934 022 538
s.mercattreball@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
332873