Fitxa del recurs
Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge

Reforma, condicionament i rehabilitació d'habitatges municipals o cedits
Suport econòmic als ens locals que té per objecte el finançament d'obres de reforma, condicionament i rehabilitació d'habitatges propietat dels ens locals o cedits als mateixos, per ser incorporats a l'oferta d'habitatge assequible.
El recurs pot donar suport a actuacions finançades a través del Programa general d'inversions (PGI): manteniment i reposició d'inversions. www.diba.cat/web/plaxgl/programa-general-d-inversions
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. Les sol·licituds que, tot i complir els requisits establerts, quedin desestimades per valoració més baixa i manca de recursos, s'integraran en una llista de reserva, sempre i quan disposin de la puntuació mínima de 50.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-315990-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-315990-25 1) Justificació de titularitat de l'habitatge o del dret d'ús per un període de 7 anys, prorrogable per un període de fins a set anys addicionals, llevat que normativament es prevegi un termini superior. 2) Projecte o Memòria valorada. 3) Fotografies prèvies a la realització de l'actuació. 4) En el cas dels ajuts de caràcter pluriennal i import superior a 50.000 euros: Acreditació de la Intervenció/Secretaria de l'Ajuntament en la que hi constin les dades següents: a. Periodificació de la despesa prevista per anualitats; b. Estructura de finançament. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - L'ens local ha de ser el titular legal de l'habitatge. En el cas dels habitatges cedits, ha d'haver obtingut un dret d'ús per un període de 7 anys, llevat que normativament es prevegi un termini superior i prorrogable per un període de fins a set anys addicionals, tal i com s'estableix en l'article 49 h) de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. - L'actuació haurà d'estar definida en un projecte o memòria valorada, presentada en el moment de la sol·licitud. - L'habitatge ha de complir les condicions d'habitabilitat necessàries o estar en situació de complir-les amb la intervenció proposada. - Seran elegibles projectes amb una inversió total superior a 10.000 euros i inferior a 320.000 euros (IVA inclòs). - En el cas dels ajuts de caràcter plurianual i import superior a 50.000 euros: Les anualitats previstes (2 anys) referides pels ens locals són orientatives, i podran ajustar-se en funció de la disponibilitat pressupostària del centre gestor |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 6. A excepció de: Despeses de gestió o transferències a tercers. - Ajut màxim de 80.000 euros per a actuacions de rehabilitació d'edificis d'habitatge de titularitat municipal en municipis de fins a 10.000 habitants. Termini d'execució i justificació és de caràcter pluriennal. - Ajut igual o inferior a 50.000 euros per a actuacions de reforma i/o condicionament d'habitatges de titularitat municipal i de 25.000 euros per a habitatges cedits. Termini d'execució i justificació és de caràcter anual. |
Import màxim d'ajut: | 80.000 € |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25 Dades tècniques C4-315990, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-315990-25 Altra documentació a aportar amb la justificació: - Justificació de titularitat o del dret d'ús per un període de 7 anys, prorrogable per un període de fins a set anys addicionals, llevat que normativament es prevegi un termini superior. - Copia de la cèdula d'habitabilitat i del certificat d'eficiència energètica (inclòs Informe CEE i annex de millores del CEE, informe de despesa energètica i etiqueta de qualificació energètica)*. - Fotografies prèvies i posteriors a la realització de l'actuació. - Document signat per secretaria / intervenció que acrediti que "De conformitat amb el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions es posa de manifest que l'import de la subvenció s'ha destinat íntegrament a finançar l'actuació per a la qual fou concedida". *NOTA: En cas de no disposar encara de la CH/CEE, cal presentar certificat signat per Secretaria que acrediti data de finalització de les obres, que l'obra un cop finalitzada complirà amb les condicions d'habitabilitat i que s'entregarà copia de la cèdula d'habitabilitat i/o del certificat d'eficiència energètica corresponent. |
Període d'execució i justificació: | Pluriennal, 01/01/2025 a 31/12/2026 Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2025; segona, 02/01/2026 a 15/11/2026 Justificació final: 02/01/2027 a 31/03/2027 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
Detall dels periodes d'execució i justificació: - Per a ajuts econòmics iguals o inferiors a 50.000 euros: Execució Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025 Justificació voluntària: fins 15/11/2025 Justificació final: 02/01/2026 a 31/03/2026 - Per a ajuts econòmics superiors a 50.000 euros: Execució Pluriennal, 01/01/2025 a 31/12/2026 Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2025; segona, fins 15/11/2026 Justificació final: primera, fins 31/03/2026; segona, fins 31/03/2027 |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Ley 12/2023, de 24 de maig, por el Derecho a la Vivienda;
Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge i normativa sectorial d'habitatge;
Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya;
Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme;
Decret 64/2014, de 13 de maig, del Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística;
Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Oficina d'Habitatge
Tel. 934 022 932
o.habitatge@diba.cat
Formulari de contacte
