Fitxa del recurs
Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals
Solucions d'administració digital
Suport econòmic per a la dotació de solucions informàtiques d'administració digital destinades a la gestió d'expedients, amb l'objectiu de reforçar la capacitat de digitalització de l'ens d'acord amb la legislació vigent.
El suport s'ajustarà a la provisió de solucions al núvol o al manteniment de solucions ja adquirides per l'ens amb aquesta finalitat.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis d'entre 5.001 i 20.000 habitants, consells comarcals
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- La solució d'administració digital es troba implantada en alguns dels procediments de l'entitat: [30 punts]. - La solució està definida però encara no s'ha iniciat la seva implantació: [15 punts]. - L'entitat no ha adoptat encara una solució d'administració digital: [0 punts]. |
30 |
- Municipis de població entre 5.001 i 10.000 habitants [30 punts] - Municipis de població entre 10.001 i 20.000 habitants [15 punts] |
30 |
- Els agents es troben identificats i tenen atribuïts rols concrets en el desplegament de l'administració digital: [20 punts]. - Es fa referència a mesures organitzatives d'impuls de l'administració digital sense concretar-ne els agents: [10 punts]. - La documentació presentada no fa referència a cap mesura organitzativa relacionada amb el desplegament de l'administració digital a l'entitat: [0 punts]. |
20 |
- La solució d'administració electrònica es basa íntegrament en serveis al núvol: [20 punts]. - La solució d'administració electrònica es basa parcialment en serveis al núvol: [10 punts]. - Encara no s'ha adoptat cap solució d'administració digital, o bé la solució adoptada no es basa en la provisió de serveis al núvol: [0 punts]. |
20 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | - Memòria explicativa de desplegament de l'administració electrònica a l'ens, identificant els agents implicats de l'organització, el tipus de solució adoptada, el cost previst de l'actuació (capítol II i IV) i la seva aplicació pressupostària. |
Altres condicions: | L'import atorgat no superarà el cost previst de l'actuació. En el cas dels ajuntaments, el màxim atorgable serà de 1.000 euros per cada 1.000 habitants; per als consells comarcals, s'atorgarà una quantitat fixa corresponent al cost previst de l'actuació, amb un màxim de 13.000 euros. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 2. Capítol 4. El centre gestor pot requerir les factures corresponents els serveis contractats (serveis al núvol, manteniment de solucions) directament relacionats amb la gestió administrativa digitalitzada. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25 |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025 Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 31/03/2026 |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya i la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte