Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Projectes de suport al dret a l'habitatge des de l'emergència social

CODI 23215
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport tècnic en el desenvolupament de projectes i serveis:
- Acolliment d'urgència, que tenen per objecte suplir temporalment la llar familiar en casos puntuals i d'urgència
- Serveis de residència temporal per a persones adultes en situació d'exclusió social que no disposen de condicions sociofamiliars i d'atenció per romandre al seu habitatge
- Habitatges d'inclusió per a persones i famílies amb manca de recursos econòmics que es troben en situació de risc d'exclusió social.

L'assessorament pot ser per a iniciar de nou el servei o per a millorar o revisar el que ja existeix. L'acompanyament segueix principalment una metodologia de treball en xarxa i de caire transversal, tot donant prioritat a aquelles actuacions d'atenció a les necessitats més elementals de les persones que comptin amb la col·laboració i la participació de diferents agents (entitats socials, altres departaments de l'ens local i/o altres municipis).

Les sessions i activitats es realitzaran de forma presencial o telemàtica segons la proposta metodològica específica i/o el que assenyalin els protocols preventius de salut en cada moment.

Aquest recurs es concreta en dues tipologies de suport tècnic o productes: 1) Assessorament jurídic per a l'elaboració de reglaments de gestió i adjudicació, i de règim intern; o 2) Assessorament estratègic per a l'elaboració de diagnosis, plans o estudis.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2021Finalitzat
2022Finalitzat
202328/12/2022 - 09/02/2023
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

- L'ens disposa d'un tècnic/a referent amb dedicació mínima de 40h mensuals al projecte: [30 punts]
- L'ens disposa d'un tècnic/a referent amb una dedicació entre 30 i 39h al projecte: [20 punts]
- L'ens disposa d'un tècnic/a referent amb una dedicació entre 10 i 29h al projecte: [10 punts]
- Menys de 10h de dedicació al projecte del tècnic/a: [0 punts]

- No han rebut assistència en projectes similars en els 5 anys anteriors: [30 punts]
- No han rebut assistència en projectes similars en els 3 anys anteriors: [20 punts]
- No han rebut assistència en els 2 anys anteriors: [5 punts]

- Hi participen 4 o més àrees municipals, agents i/o entitats: [30 punts]
- Hi participen entre 2 i 3 àrees municipals, agents i/o entitats: [20 punts]
- Hi participa un sol agent i/o entitat: [10 punts]

- Si tenen documentació tècnica i l'aporten annexa en el moment de la sol·licitud: [10 punts]
- Si no tenen documentació tècnica: [0 punts]

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-036-23, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-036-23.pdf

Nombre màxim de sol·licituds:
Una entre els recursos tècnics del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD i Espais d'innovació en la prestació dels SSAD (la part dels espais).


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials

Objectius

Fi de la pobresaReducció de les desigualtats
  • 1. Fi de la pobresa
  • 10. Reducció de les desigualtats

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix