Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Projectes de suport al dret a l'habitatge des de l'emergència social

Suport tècnic en el desenvolupament del tipus de projectes i serveis següents:
- Acolliment d'urgència, que tenen per objecte suplir temporalment la llar familiar en casos puntuals i d'urgència.
- Serveis de residència temporal per a persones adultes en situació d'exclusió social que no disposen de condicions sociofamiliars i d'atenció per romandre al seu habitatge.
- Habitatges d'inclusió per a persones i famílies amb manca de recursos econòmics que es troben en situació de risc d'exclusió social.
- Altres alternatives habitacionals que donin resposta a la manca d'habitatge d'urgència social.

L'assessorament pot ser per a iniciar de nou el servei o per a millorar o revisar el que ja existeix i segueix principalment una metodologia de treball en xarxa i de caire transversal, tot donant prioritat a aquelles actuacions d'atenció a les necessitats més elementals de les persones amb la col·laboració i la participació de diferents agents (entitats socials, altres departaments de l'ens local i/o altres municipis).

Les sessions i activitats es realitzaran de forma presencial o telemàtica segons la proposta metodològica específica.

El recurs es concreta en dues tipologies:
- Assessorament jurídic per a l'elaboració de reglaments de gestió i adjudicació, i de règim intern.
- Assessorament estratègic per a l'elaboració de diagnosis, plans o estudis (s'exclouen els plans locals d'atenció a persones sense llar).

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats
2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals

Criteris de valoració: Puntuació
Existència d'estructura o recursos propis de l'ens
- L'ens disposa d'un tècnic/a referent amb dedicació mínima de 40h mensuals al projecte: [30 punts]
- L'ens disposa d'un tècnic/a referent amb una dedicació entre 30 i 39h al projecte: [20 punts]
- L'ens disposa d'un tècnic/a referent amb una dedicació entre 10 i 29h al projecte: [10 punts]
- Menys de 10h de dedicació al projecte del tècnic/a: [0 punts]
30
Treball en xarxa amb altres actors
- Hi participen 4 o més àrees municipals, agents i/o entitats: [30 punts]
- Hi participen entre 2 i 3 àrees municipals, agents i/o entitats: [20 punts]
- Hi participa un sol agent i/o entitat: [10 punts]
- No es treballa amb cap altra àrea municipal, ni amb cap altre actor i/o entitat: [0 punts]
30
Existència d'antecedents: recursos atorgats en anys anteriors per promoure la rotació dels ens locals
- No han rebut assistència en projectes similars en els 5 anys anteriors: [25 punts]
- No han rebut assistència en projectes similars en els 3 anys anteriors: [15 punts]
- No han rebut assistència en els 2 anys anteriors: [5 punts]
25
Nombre de sol·licituds tècniques
Si la demanda és considerada com a prioritat 1 o l'ens local ha realitzat una sola sol·licitud de recurs tècnic del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics: 10 punts.

Si la demanda és considerada com a prioritat 2: 0 punts.
10
Existència de documentació tècnica sobre la matèria
- Si tenen documentació tècnica i l'aporten annexa en el moment de la sol·licitud: [5 punts]
- Si no tenen documentació tècnica: [0 punts]
5
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 20.
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-130889-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-130889-24.pdf

Existència de documentació tècnica sobre la matèria i que s'adjunta amb la sol·licitud.
Nombre màxim de sol·licituds: Dues entre els recursos tècnics del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials
    Llei 12/2023, de 24 de maig, pel dret a l'habitatge
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 08/02/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics

Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
130889