Fitxa del recurs
Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge
Finançament del servei d'inspecció i verificació d'activitats
El recurs vol facilitar la disponibilitat de personal tècnic competent en matèria d'activitats regulades, així com el compliment i gestió per part dels ens locals de les obligacions establertes a la normativa com són les actuacions de control ex post de les activitats subjectes a comunicació prèvia i/o declaració responsable.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Nombre d'habitants del municipi, amb preferència pels que tinguin més població | 100 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-167-23, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-167-23.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - L'ajut econòmic s'ha de destinar a la realització d'actuacions de gestió i control d'activitats. - L'import de l'ajut és de 1.500,00 euros. En el cas de disponibilitat pressupostària, aquest import es podrà incrementar fins a un màxim de 8.000 euros i es prioritzaran els municipis de més població. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. Despeses directes: - Personal tècnic propi dedicat a la realització d'actuacions de gestió i control d'activitats, com ara, informes, verificacions i inspeccions. - Serveis tècnics externs: contractació externa d'entitats col·laboradores de l'Administració o personal tècnic qualificat per a la realització d'actuacions de gestió i control d'activitats. - Personal tècnic d'altres administracions que realitzi actuacions de gestió i control d'activitats. |
Import màxim d'ajut: | 8.000 € |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/360028585/C4-001-23.pdf Dades tècniques C4-052, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/380439764/C4-052-23.pdf |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2023 a 31/12/2023 Justificació voluntària, fins 15/11/2023; final, 02/01/2024 a 31/03/2024 |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023. Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- La Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Ordenança tipus d'intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut pública de la Diputació de Barcelona.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Finalitzat
2023: 28/12/2022 a 09/02/2023
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil
Tel. 934 049 312
o.activitats@diba.cat
Formulari de contacte