Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Comunicació local en situació d'excepcionalitat per COVID-19 i reactivació

CODI 22049
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport en tasques de gabinet de premsa per fer front a la situació d'excepcionalitat al municipi com a conseqüència de la pandèmia per la COVID-19 per recolzar la comunicació pública local en situacions de crisi sanitària i informar de les mesures de reactivació econòmica, social i cultural implantades al municipi. El recurs inclou els àmbits propis d'un gabinet de premsa, com ara les eines digitals, la relació amb els mitjans de comunicació i les informacions o cartelleria informatives (bans, etc.).
S'entén com a situació d'excepcionalitat, tant les situacions sobrevingudes no previstes, com les que si poden ser anticipades dins del context de la pandèmia generada per la COVID-19. Assessorament adaptat a les necessitats d'ajuntaments d'entre 10.001 i 20.000 habitants, amb escassa estructura organitzativa i pocs recursos en matèria de comunicació pública local.
El suport es concreta en:
1.- Auditoria inicial de la comunicació en gabinet de premsa i propostes de millora.
2.- Banc d'hores per a l'assessorament en situacions d'excepcionalitat sobrevinguda vinculada a la COVID-19.
3.- Guia per a l'auditoria final i valoració de les accions realitzades.
Té l'objectiu d'acompanyar als ajuntaments per tal que incorporin i consolidin eines i metodologies per garantir bones pràctiques en la comunicació pública local vinculades a la COVID-19 i les mesures de reactivació, avançant cap a la plena autonomia i eficiència en benefici de la població. La finalitat del recurs és facilitar la transparència, el bon govern i l'accés a la informació de la ciutadania.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis d'entre 10.001 i 20.000 habitants

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2021Finalitzat
202205/01/2022 - 08/02/2022
2023Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concurrència competitiva


Criteris de valoració

S'atorga una puntuació inversament proporcional a la població del municipi, de manera que un municipi amb 20.000 habitats obtindria 0 punts i un municipi amb 10.000 habitants obtindria 60 punts.

- Mesures adreçades a persones i famílies per fer front a la crisi ocasionada per la COVID-19 [15 punts].
- Mesures adreçades a empreses, pimes, professionals i autònoms per fer front a la crisi ocasionada per la COVID-19 [15 punts].
- Altres mesures previstes i/o adoptades (pel municipi o amb el suport d'altres administracions públiques). Es valoraran les dades a data 31 de desembre de 2020. [10 punts].

Termini màxim de resolució

Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-204, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/359989361/C1-204-22.pdf

Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.

Altres condicions:
Disposar de personal municipal amb dedicació a la comunicació local (almenys 12 hores setmanals), degudament justificat.
Els ajuntaments que rebin aquest recurs no el podran tornar a demanar els anys successius.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
  • Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern de la Generalitat de Catalunya; Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern

Objectius

Pau, justícia i institucions sòlides
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2022

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Servei de Premsa, Contingut Digital i Suport a la Comunicació Local.
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix