Fitxa del recurs
Àrea de Feminismes i Igualtat
Feminismes i igualtat
Eines per a l'abordatge integral de les violències masclistes
Suport per a l'elaboració de protocols d'abordatge de les violències masclistes que permeten als ens locals articular una estratègia orientada a l'erradicació d'aquest tipus de violències exercides sobre les dones i els seus fills i filles dependents, incloses les adolescents i les nenes, siguin totes cis o transgènere. Es tracta de l'elaboració de documents que permetin als ens locals millorar la coordinació professional, el treball en xarxa i la resposta envers les violències masclistes, concretament:
- P1: Protocols locals d'actuació en violències masclistes.
- P2: Protocols interns d'actuació davant l'assetjament sexual o per raó de sexe, orientació sexual o identitat de gènere a l'àmbit laboral.
- P3: Protocols locals d'actuació davant les violències sexuals en espais públics d'oci.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats
2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
A) Valoració de la justificació de la necessitat de l'ens en l'actuació sol·licitada (fins a 20 punts) - Alta: Bona exposició i justificació del contingut: 20 punts - Mitjana: Bona exposició del contingut però justificació insuficient:10 punts - Baixa: Insuficient exposició i justificació del contingut: 5 punts B) Descripció del projecte i detall de la planificació de l'execució del projecte (fins a 15 punts) - Alta: Projecte ben exposat, i planificat: 15 punts - Mitjana: Projecte està ben exposat, però no és clara la justificació i/o la planificació:10 punts - Baixa: Projecte no està ben exposat: 5 punts |
35 |
1. Protocols locals d'actuació en violències masclistes - Tenen articulat algun espai de coordinació en el marc de l'abordatge de les violències masclistes [30 punts] - No tenen articulat cap espai de coordinació en el marc de l'abordatge de les violències masclistes [10 punts] 2. Protocols interns d'actuació davant l'assetjament sexual o per raó de sexe, orientació sexual o identitat de gènere a l'àmbit laboral - Sol·liciten 1r protocol i tenen Pla intern [30 punts] - Sol·liciten 1r protocol i no tenen Pla intern [20 punts] - No sol·liciten 1r protocol i tenen Pla Intern [15 punts] - No sol·liciten 1r protocol i no tenen Pla intern [10 punts] 3. Protocols locals d'actuació davant les violències sexuals en espais públics d'oci - Sol·liciten 1r protocol i tenen Protocol violències [30 punts] - Sol·liciten 1r protocol i no tenen Protocol violències [20 punts] - No sol·liciten 1r protocol i tenen Protocol violències [15 punts] - No sol·liciten r protocol i no tenen Protocol violències [10 punts] |
30 |
P1. Protocols locals d'actuació en violències masclistes - Tècnica igualtat +50% de la jornada [25 punts] - Tècnica igualtat -50% de la jornada [20 punts] - Referent igualtat [15 punts] - Sense personal tècnic [0 punts] P2. Protocols interns d'actuació davant l'assetjament sexual o per raó de sexe, orientació sexual o identitat de gènere a l'àmbit laboral - Tècnic/a RH +50% de la jornada [25 punts] - Tècnic/a RH -50% de la jornada [20 punts] - Sense Tècnic/a RH [0 punts] P3. Protocols locals d'actuació davant les violències sexuals en espais públics d'oci - Tècnica igualtat +50% de la jornada [25 punts] - Tècnica igualtat -50% de la jornada [20 punts] - Referent igualtat [15 punts] - Sense personal tècnic [0 punts] |
25 |
P1. Protocols locals d'actuació en violències masclistes - Participació d'agents interns i/o externs a l'organització municipal [10 punts] - No participació d'agents interns i/o externs a l'organització municipal [5 punts] P2. Protocols interns d'actuació davant l'assetjament sexual o per raó de sexe, orientació sexual o identitat de gènere a l'àmbit laboral - Disposa de representació de la part social i d'òrgan/òrgans de negociació col·lectiva [10 punts] - Disposa de representació de la part social però no d'òrgan/òrgans de negociació col·lectiva [7 punts] - No disposa de representació de la part social ni d'òrgan/òrgans de negociació col·lectiva [5 punts] P3. Protocols locals d'actuació davant les violències sexuals en espais públics d'oci - Participació d'agents interns i/o externs a l'organització municipal [10 punts] - No participació d'agents interns i/o externs a l'organització municipal [5 punts] |
10 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-145960-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-145960-24.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | En cas de revisió d'un Protocol, cal aportar el protocol anterior (o esborrany en procés de revisió) per poder optar al recurs. Per accedir a la revisió d'una de les tres tipologies de Protocol, cal que el Protocol no sigui anterior a l'any 2019 (si el protocol a revisar és anterior al 2019, no es podrà indicar que es tracta de l'elaboració d'altres edicions dels protocols, i caldrà indicar que es tracta d'una 1a edició, indicant, a les observacions, que es sol·licita ja que és anterior al 2019) En cas de dubte sobre si es té una base organitzativa prou preparada per desenvolupar els protocols, poseu-vos en contacte amb nosaltres a l'adreça s.politiquesigualtat@diba.cat abans de fer la sol·licitud. Altres condicions generals: - Si es tracta de la revisió d'un protocol, caldrà adjuntar el protocol anterior a revisar per poder optar al recurs. Si no s'adjunta, es considerarà com un incompliment de requisit i quedarà desestimada la sol·licitud. - Cal crear una comissió per a l'elaboració i implementació del protocol. - Cal destinar una persona referent del seguiment tècnic del protocol, així com de la comissió. - Per a l'elaboració de cadascun dels protocols es requerirà l'aportació d'informació i dades específiques. - La persona referent del seguiment tècnic haurà de participar en les reunions i sessions de treball d'inici, execució, seguiment i validació que es convoquin, així com en les entrevistes i sessions de treball amb la part contractista, i participar en tots aquells espais i metodologies necessaris. - L'ens local haurà de designar els recursos humans adients, més enllà de la figura responsable, i facilitar i estimular la participació del seu personal per a la òptima prestació del servei. - L'ens local ha de garantir al seu personal els mitjans tecnològics necessaris i adients per poder realitzar les accions vinculades a la prestació del servei presencialment o a distància. - Caldrà informar al Servei de Polítiques d'Igualtat de qualsevol imprevist o fet sobrevingut que posi en risc el correcte desenvolupament de l'encàrrec. En aquest cas, la Diputació de Barcelona es reserva la potestat de convocar reunions per tal de trobar solucions. - L'ens local ha de posar a disposició de la part contractista, els recursos tècnics, materials i equipaments que més s'ajustin a les necessitats del servei i que permetin el correcte desenvolupament de les reunions, entrevistes, sessions de treball o altres modalitats metodològiques, que es puguin organitzar. - L'ens local es compromet a validar, conjuntament amb l'equip tècnic del Servei de Polítiques d'Igualtat, els treballs lliurats per la part contractista. - L'ens local facilitarà els corresponents logos actualitzats en un format amb una resolució adequada tant per a paper com per a visualització en pantalla (jpg, png, tiff). |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 17/2015, de 21 de juliol d'igualtat efectiva entre dones i homes
Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes
Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere
Llei 5/2008, de 24 d'abril, de dret de les dones a erradicar la violència masclista
Llei 17/2020, del 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Polítiques d'Igualtat
Tel. 934 049 095
s.politiquesigualtat@diba.cat
Formulari de contacte