Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Millora de l'accés a la informació pública

CODI 142396
Recurs fora de terminiTermini tancat
Suport per a millorar la gestió de l'accés a la informació pública dels ens locals. Les accions de millora estan adreçades a optimitzar tots els aspectes identificats pel Síndic de Greuges en el seu darrer informe amb l'objectiu d'impulsar governs locals transparents i eficients, propers a la ciutadania.

Aquest recurs pot abordar els següents aspectes:

1. Diagnosi i identificació del pla d'acció per adaptar la gestió de les peticions d'accés al marc normatiu.
2. Identificació i definició de les funcions de la Unitat d'informació prevista per la normativa.
3. Accions de sensibilització i canvi cultural als treballadors públics.
4. Anàlisi i redisseny del procés de gestió de les Sol·licituds d'accés a la informació pública (SAIPS).
5. Accés al modelari de documents de suport a la gestió de les SAIPS.
6. Accés a campanyes de promoció de l'accés a la informació pública.
7. Test del sol·licitant ocult per a identificar àmbits de millora aplicats.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants, consells comarcals

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
202428/12/2023 - 02/12/2024
2025Pendent
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Requisits de concessió

Suficiència de recursos per part de la Diputació de Barcelona

Termini màxim de resolució

Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Nombre màxim de sol·licituds:
1 per ens local


Compromisos de qualitat

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern

Objectius

Pau, justícia i institucions sòlides
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix