Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social
Plans, protocols i espais de millora contínua per a la prevenció local de les addiccions
Suport tècnic per elaborar, revisar i millorar els plans locals, supramunicipals o mancomunats de prevenció de drogues i ús problemàtic de pantalles i protocols comunitaris o de centres d'educació secundària per a la detecció de casos de consum de drogues i/o ús problemàtic de pantalles en menors d'edat. L'objectiu és promoure una intervenció coordinada i planificada de les actuacions entre els i les diferents professionals i serveis del territori. Inclou:
- Suport a l'elaboració del pla local de prevenció de drogues i ús problemàtic de pantalles.
- Suport a l'elaboració del protocol de consum de drogues i/o ús problemàtic de pantalles.
El suport també ofereix un espai d'intercanvi d'experiències entre responsables i tècnics de plans locals que es troben en fase d'implementació o execució, amb l'objectiu de promoure la reflexió i millora conjunta de les intervencions i metodologies que es duen a terme a nivell local:
- Espais de millora contínua dels plans locals de prevenció de drogues i ús problemàtic de pantalles. Inclou sis sessions de treball amb una periodicitat mensual. A les sessions es treballaran les necessitats especifiques de cada territori.
La participació en els espais és compatible amb la demanda de suport de l'elaboració d'un nou pla o protocol.
També adreçat a agrupacions de municipis.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats
2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
L'ens disposa dels següents recursos: un/a professional referent per coordinar el disseny del pla o protocol i/o garantir la seva assistència a les sessions dels espais, elaboració pròpia de documentació o materials de prevenció i existència de recursos associats (Servei d'informació i assessorament sobre drogues i/o Programa de mesures alternatives): - L'ens disposa dels 3 recursos: [50 punts]. - L'ens disposa de 2 d'aquests recursos: [30 punts]. - L'ens disposa d'1 d'aquests recursos: [20 punts]. - L'ens no disposa de cap dels recursos [0 punts] |
50 |
En el disseny del pla o protocol o pla en fase d'implementació o d'execució: - Participaran o hi participen com a mínim 3 departaments diferents de l'ens local: [30 punts]. - Hi participaran o hi participen 2 departaments de l'ens local: [20 punts]. - Hi participarà o hi participa 1 departament de l'ens local: [10 punts]. |
30 |
- Es descriuen i identifiquen les necessitats que justifiquen l'elaboració del pla o protocol o l'assistència als espais de millora de manera suficient mitjançant dades i informació concreta: [20 punts]. - Es descriuen i identifiquen les necessitats que justifiquen l'elaboració del pla o protocol o l'assistència als espais de millora de manera insuficient sense concretar dades ni aportar informació concreta: [10 punts]. - No es descriuen ni identifiquen les necessitats que justifiquen l'elaboració del pla o protocol o l'assistència als espais de millora: [0 punts]. |
20 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-130859-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-130859-24.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens local excepte en el cas que també es vulgui sol·licitar " Espais de millora contínua dels plans locals de prevenció de drogues i ús problemàtic de pantalles". En aquest cas, s'haurà de tramitar una segona sol·licitud. Aquest recurs tècnic no computa pel que fa a la limitació del nombre màxim de sol·licituds tècniques per servei. |
Altres condicions: | Per participar als espais de millora contínua dels plans locals de prevenció d'addiccions s'ha de tenir un pla en fase d'implementació o execució. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | Per tal d'obtenir el certificat d'assistència als espais cal haver assistit al 100% de les sessions |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei d'Atenció, Dependència i Vulnerabilitat Social
Tel. 934 022 739
s.depivulnerabilitat@diba.cat
Formulari de contacte