Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Suport al reforç intern de les estructures tècniques municipals a través dels consells comarcals
Desenvolupament del protocol de treball establert amb els consells comarcals relatiu a:
- Programa de suport per a la cobertura mancomundada de llocs per realitzar funcions tècniques d'arquitectura/enginyeria.
- Programa de suport per a la cobertura de les funcions reservades a funcionaris de l'administració local amb habilitació nacional, subescala secretaria-intervenció, amb la cooperació i coordinació transversal de la Secretaria i la Intervenció General de la Diputació de Barcelona. Aquest programa establirà el model de cobertura, ja sigui propi, per delegació o mixt, i es regularà àmpliament en els acords concrets en termes interadministratius, avançant en paral·lel en la col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, els diferents municipis i els consells comarcals, els col·legis professionals respectius, etc.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026, 2027.
Destinataris:
Consells comarcals
Requisits de concessió: |
---|
Adhesió al Protocol general aprovat per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona el 30/07/2020 per prestar serveis d'assistència als municipis de fins a 5.000 h. de la demarcació comarcal en les matèries objecte dels programes esmentats |
Decret de la Diputació de Barcelona d'aprovació de l'adhesió del consell comarcal al Protocol |
Signatura o compromís de signar el conveni específic de desenvolupament del programa |
Els llocs de treball creats han de ser de funcionaris interins o funcionaris de carrera per a prestar els serveis objecte del Protocol general en la demarcació comarcal |
El Consell Comarcal ha d'aportar els recursos econòmics suficients i adequats d'acord amb les condicions de concertació |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Memòria de sol·licitud, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-001-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per programa d'ajut econòmic. |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça gs.agovernl@diba.cat o al telèfon 934 049 400, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Condicions d'execució i justificació
Obligació de cofinançament: | El Consell Comarcal finançarà la despesa de l'actuació no coberta pel recurs econòmic de la Diputació de Barcelona. Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació |
Despeses elegibles: | Despeses del capítol 1 corresponents a les remuneracions dels llocs de treball objecte del programa on consti les obligacions reconegudes i el percentatge de jornada destinat a la prestació de serveis municipals. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25 Memòria de realització, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-006-25 Justificant de despeses signat pel secretari-interventor del Consell Comarcal. |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025 Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 31/03/2026 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
- Actes de la comissió del seguiment del conveni específic signat amb la Diputació de Barcelona. - El número d'efectius i l'import màxim de l'aportació per part de la Diputació de Barcelona s'estableixen en funció del número de municipis de fins a 5.000 habitants: . Tram 1: consells comarcals amb 8 o menys municipis de 5.000 habitants, el nombre màxim d'efectius és de 3 . . Tram 2: consells comarcals entre 9 i 24 municipis de menys de 5.000 habitants, el nombre màxim d'efectius és de 6 . . Tram 3: consells comarcals amb més de 24 municipis de menys de 5.000 habitants, el nombre màxim d'efectius és de 9 . - L'import aproximat a subvencionar per efectiu és el següent sense que el sumatori excedeixi el màxim dels tres imports (66.500 euros): . 21.500,00 euros si és un enginyer/a . 21.500,00 euros si és un arquitecte/arquitecta . 22.500,00 si és un secretari/a interventor/a. - L'import total màxim a subvencionar no ha de superar el 50% de la corresponent despesa de capítol 1. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Funcions reservades a personal funcionari interí o de carrera marcades en la legislació vigent.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte