Fitxa del recurs

Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Economia i treball

Plans Locals d'Ocupació

Suport econòmic per al desenvolupament d'actuacions orientades a promoure l'ocupació i la millora de l'ocupabilitat de les persones en situació d'atur, mitjançant tres modalitats de suport:

1. Plans locals d'ocupació
2. Formació
3. Ajuts a la contractació laboral

L'objectiu d'aquest suport és cooperar amb els municipis per a que tinguin recursos suficients per cobrir les seves necessitats i reforçar la prestació dels serveis municipals.

Per a calcular la distribució dels ajuts s'han pres com a referència les variables i criteris que es detallen a continuació:
a. Assignació d'un import fix garantit o topall mínim. S'assigna una quantia fixa a cada ens, d'acord amb trams de població. En aquesta variable se li assigna un pes relatiu del 70% sobre el càlcul de la distribució. (Font de les dades: dades municipals oficials a 1 de gener de l'any de la convocatòria en curs, Hermes, Diputació de Barcelona, segons padró continu de la web de l'Instituto Nacional de Estadística (INE)).
b. Assignació per població aturada. En aquesta variable se li assigna un pes relatiu del 30% sobre el càlcul de la distribució. (Font de les dades: Observatori del Treball i Model Productiu, Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya).

Per aquest recurs no cal presentar sol·licitud.


Destinataris:
Ajuntaments

Condicions d'acceptació

Documentació per a l'acceptació: Formulari C3-004-22, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359989383/C3-004-22.pdf

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.
1. Modalitat de suport als Plans locals d'ocupació: despeses de personal corresponents al Capítol 1 i despeses de Capítol 4. No són elegibles en aquesta modalitat les despeses de formació que hagin realitzat les persones contractades, les quals es poden justificar a través de la modalitat de suport a la Formació.
2. Modalitat de suport a la Formació: despeses de personal corresponents al Capítol 1, despeses corrents de Capítol 2 (que derivin de costos relatius a l'equip docent, assegurances dels participants, material didàctic, lloguer d'espais, béns i/o equips; despeses que l'entitat hagi d'abonar per poder acreditar la formació impartida; despeses derivades de beques per transport o dietes només són subvencionables fins a un 10% del total de despeses justificades en el marc d'aquesta modalitat de suport; despeses derivades de l'expedició de certificats de professionalitat), i despeses de Capítol 4.
3. Modalitat d'Ajuts a la contractació laboral: despeses de Capítol 4. Per a aquesta modalitat no són elegibles les despeses derivades dels costos generats pel personal durant períodes de baixa laboral, retribucions per hores extraordinàries, pagaments en espècie, vacances no efectuades, dietes i indemnitzacions per mort, acomiadament, suspensió, cessament i percepcions per matrimoni.
També són elegibles les despeses indirectes derivades dels costos de personal vinculat a la gestió dels ajuts concedits, així com les que es derivin de la contractació externa de la gestió dels ajuts.
També s'admetran com a despeses indirectes les associades a l'adquisició de material, vestuari per als treballadors/es contractats i d'equipament per a la prevenció de riscos laborals. Aquestes despeses només són elegibles fins a un 5 per cent de les despeses directes que es justifiquin.
Documentació per a la justificació: Formulari econòmic C4-036, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/359989386/C4-036-22.pdf

Formulari associat C4-037, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/359989386/C4-037-22.pdf
Període d'execució i justificació: Anual: 01/01/2022 a 31/12/2022
Justificació voluntària, fins 15/11/2022; final, 02/01/2023 a 30/04/2023
Altres condicions d'execució i justificació: Els destinataris han de ser persones aturades inscrites al Servei d'Ocupació de Catalunya com a demandants d'ocupació.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en un termini màxim de 15 dies naturals des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.

En cas d'incompliment del termini de 20 dies naturals, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
  • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
    Llei orgànica 6/2006 de 19 de juliol, de Reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya; Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya; Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; Llei 11/2013, de 26 de juliol, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació d'ocupació; Reial decret legislatiu 2/2015 de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2022
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Recurs econòmic Recurs econòmic
Fons de prestació

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Servei de Mercat de Treball

Tel. 934 022 538
s.mercattreball@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
35920