Fitxa del recurs

Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Processos de selecció temporal per delegació de competències

Consisteix en la realització de processos de selecció per a constituir borses supramunicipals de treball que permetin cobrir necessitats de personal temporal, en la categoria que es proposi en cada exercici. Per a l'exercici 2025 es preveu que es realitzi la segona borsa supramunicipal de la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca per als ajuntaments que formen part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona que deleguin la competència.

Inclou, amb caràcter general, les actuacions següents:
- Elaboració de les bases de selecció i de la convocatòria
- Recepció i tractament de sol·licituds de participació per mitjans electrònics
- Elaboració de les llistes provisionals i, si escau, definitiva d'admesos i exclosos
- Assistència material i tècnica al tribunal per a la realització de les proves
- Constitució de la borsa supramunicipal de treball temporal
- Resolució de les al·legacions, reclamacions i recursos.

Es destina a ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants i també a la resta de municipis, si formen part de les Xarxes de serveis municipals creades per les àrees de la Diputació de Barcelona, i als consells comarcals si correspon la categoria de personal objecte del procés de selecció.



Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals

Requisits de concessió:
En el cas d'ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants, únicament podran accedir al recurs si formen part d'una Xarxa de serveis de qualsevol de les Àrees de Diputació de Barcelona relacionada amb la categoria que s'ofereix
Acord del Ple per a la delegació de competències de selecció en la categoria corresponent
Notificació de l'acord de delegació a la Diputació de Barcelona dins del termini fixat per aquesta
Acceptació per la Diputació de Barcelona de la delegació de competències acordada pel Ple de l'ens local

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Notificació de l'acord de delegació de la competència de selecció acordada pel plenari municipal.
Nombre màxim de sol·licituds: Una sol·licitud per ens.
Altres condicions: L'ens local haurà de fer contacte mitjançant l'adreça electrònica saom.seleccio@diba.cat, sempre amb anterioritat a la sol·licitud del recurs.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: La prestació del recurs abastarà el període necessari per a que conclueixin totes les fases del procès selectiu que correspongui, per la qual cosa pot arribar a ser una prestació pluriennal.

Normativa aplicable:

  • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de personal al servei de les entitats locals; Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya; Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional.
ODS
16. Pau, justícia i institucions sòlides

Més informació

10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Consultoria i assessorament 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2025: 03/12/2024 a 30/04/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local

Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
356742