Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Processos de selecció temporal per delegació de competències
Consisteix en la realització de processos de selecció per a constituir borses supramunicipals de treball que permetin cobrir necessitats de personal temporal, en la categoria que es proposi en cada exercici. Per a l'exercici 2025 es preveu que es realitzi la segona borsa supramunicipal de la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca per als ajuntaments que formen part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona que deleguin la competència.
Inclou, amb caràcter general, les actuacions següents:
- Elaboració de les bases de selecció i de la convocatòria
- Recepció i tractament de sol·licituds de participació per mitjans electrònics
- Elaboració de les llistes provisionals i, si escau, definitiva d'admesos i exclosos
- Assistència material i tècnica al tribunal per a la realització de les proves
- Constitució de la borsa supramunicipal de treball temporal
- Resolució de les al·legacions, reclamacions i recursos.
Es destina a ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants i també a la resta de municipis, si formen part de les Xarxes de serveis municipals creades per les àrees de la Diputació de Barcelona, i als consells comarcals si correspon la categoria de personal objecte del procés de selecció.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals
Requisits de concessió: |
---|
En el cas d'ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants, únicament podran accedir al recurs si formen part d'una Xarxa de serveis de qualsevol de les Àrees de Diputació de Barcelona relacionada amb la categoria que s'ofereix |
Acord del Ple per a la delegació de competències de selecció en la categoria corresponent |
Notificació de l'acord de delegació a la Diputació de Barcelona dins del termini fixat per aquesta |
Acceptació per la Diputació de Barcelona de la delegació de competències acordada pel Ple de l'ens local |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Notificació de l'acord de delegació de la competència de selecció acordada pel plenari municipal. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una sol·licitud per ens. |
Altres condicions: | L'ens local haurà de fer contacte mitjançant l'adreça electrònica saom.seleccio@diba.cat, sempre amb anterioritat a la sol·licitud del recurs. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període necessari per a que conclueixin totes les fases del procès selectiu que correspongui, per la qual cosa pot arribar a ser una prestació pluriennal. |
Normativa aplicable:
- Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de personal al servei de les entitats locals; Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya; Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte