Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Espais presencials de treball de la Comunitat de Recursos Humans
Aquests espais són:
1) L'espai xarxaCORH és una plataforma formada pels comandaments dels departaments de recursos humans de 76 ens locals de la província que comparteixen informació, coneixement i eines de treball per al benefici mutu. Esdevé una xarxa relacional de responsables de personal que promou el sentiment de pertinença i confiança dels seus membres.
2) L'espai 5.12 és una plataforma formada per personal tècnic i responsables de recursos humans de 54 ajuntaments de municipis d'entre 5.000 i 12.000 habitants.
3) L'espai prevenció és una plataforma formada per personal tècnic i responsables de prevenció dels municipis de més de 20.000 habitants que inclou 47 ajuntaments.
Si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per a aquest recurs.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026, 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants
Requisits de concessió: |
---|
Per l'espai de la xarxaCORH: Acceptar i aprovar el requisits i condicions de funcionament regulats en el Protocol d'adhesió de la xarxaCORH |
Per a l'espai 5.12: Acceptar i aprovar el requisits i condicions de funcionament regulats en el Protocol d'adhesió de l'espai 5.12 |
Per a l'espai prevenció: Acceptar i aprovar el requisits i condicions de funcionament regulats en el Protocol d'adhesió de l'espai prevenció |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.adiprh@diba.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació del Protocol d'adhesió que regula l'assistència entre la Diputació i l'Ajuntament. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'estatut bàsic de l'empleat públic; Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals; Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de la seguretat social; Llei 40/2007, de 4 de desembre, de mesures en matèria de seguretat social; Llei 15/2014, de 16 de desembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa; Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern; Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat i l'ocupació pública.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte