Fitxa del recurs
Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge

Suport en matèria urbanística
El recurs s'orienta a l'assessorament i assistència en els diferents àmbits de l'activitat urbanística municipal, per exemple:
- Suport per l'aprovació d'una ordenança municipal d'intervenció en base al model ORPIME.
- Suport en l'aplicació dels diferents instruments de polítiques d'habitatge en la llei d'urbanisme; també per a la constitució del patrimoni públic de sòl i habitatge.
- Redacció d'informes i assistència tècnica i jurídica en matèria urbanística; també els vinculats amb l'adequació, regularització o millora de les urbanitzacions amb dèficits urbanístics incloses al Catàleg d'UDUs elaborat per la Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats de la Diputació de Barcelona.
- Estudis o treballs sectorials en matèria urbanística (que no formin part integrant d'instruments de planejament o gestió); també els vinculats amb l'adequació, regularització o millora de les urbanitzacions amb dèficits urbanístics incloses al Catàleg d'UDUs elaborat per la Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats de la Diputació de Barcelona.
- Urbanisme i salut: estudis de diagnosi i propostes.
L'assistència tècnica i jurídica en relació a expedients urbanístics no inclou la incoació i tramitació de l'expedient administratiu, ni l'autoria dels informes preceptius associats als referits expedients.
En relació als estudis sectorials, en cas de concurrència del contingut de l'estudi amb l'àmbit d'actuació d'altres departaments de la corporació, es valorarà conjuntament el destí adequat de la sol·licitud.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026, 2027.
El recurs pot donar suport a actuacions finançades a través del Programa general d'inversions (PGI): nova inversió, manteniment i reposició d'inversions. www.diba.cat/web/plaxgl/programa-general-d-inversions
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Es valoren diferenciadament, en base a la informació facilitada per l'ens local, els següents paràmetres, ponderats cadascun segons un triple grau de valoració (alt/mitjà/baix): - Importància o gravetat de la temàtica objecte de l'actuació [20 punts] - Urgència o prioritat per a la seva materialització [10 punts]. |
30 |
Es valoren diferenciadament, en base a la informació facilitada per l'ens local, els següents paràmetres, ponderats cadascun segons un triple grau de valoració (alt/mitjà/baix): - Grau de viabilitat de que l'actuació es pugui portar a terme en les condicions previstes [8 punts] - Eficiència de l'actuació (proporcionalitat entre els recursos a invertir i el resultat assolible), cas de portar-se a terme [8 punts] - Claredat i coherència tècnica en la definició de l'actuació [7 punts] - Corresponsabilitat de l'ens en el desenvolupament de l'actuació [7 punts]. |
30 |
Es valoren diferenciadament, en base a la informació facilitada per l'ens local, els següents paràmetres (que, més enllà de resoldre la necessitat plantejada, atorguen a l'actuació elements de qualitat addicionals) , ponderats cadascun segons un triple grau de valoració (alt/mitjà/baix): - Abast supralocal de l'actuació [5 punts] - Contingut innovador [5 punts] - Transferibilitat més enllà de l'ens local destinatari [5 punts] - Altres variables que comportin atributs de qualitat o valor afegit [5 punts]. |
20 |
Es valora, en funció del nombre d'habitants de l'ens, assignant major puntuació als municipis amb menor població (en un escalat de set trams, amb major prevalença dels de menys de 20.000 habitants): - Fins a 1.000 habitants [20 punts] - De 1.001 a 2.500 habitants [18 punts] - De 2.501 fins a 5.000 habitants [16 punts] - De 5.001 a 10.000 habitants [14 punts] - De 10.001 a 20.000 habitants [12 punts] - De 20.001 a 50.000 habitants [6 punts] - Més de 50.000 habitants [0 punts]. En el cas d'ens local de caràcter supralocal, el nombre d'habitants considerat és el de la suma de la població dels municipis inclosos en l'actuació sol·licitada. |
20 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-353455-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-353455-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Tres per ens en aquest recurs. |
Altres condicions: | - Per actuacions d'abast supralocal, cal que l'ens sol·licitant es posi en contacte amb la unitat prestadora abans de formular la sol·licitud. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya, amb les modificacions posteriors; Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme, i les modificacions posteriors; Decret 64/2014, de 13 de maig, del Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística; Llei 3/2009, de 10 de març, de regularització i millora d'urbanitzacions amb dèficits; Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: 03/12/2024 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei d'Urbanisme
Tel. 934 020 648
s.urbanisme@diba.cat
Formulari de contacte
