Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Anàlisi de l'estructura organitzativa, dels llocs de treball i de l'adequació retributiva singular

CODI 352487
Recurs en terminiEn termini
L'objectiu dels recurs és donar suport a l'equip de govern per a la presa de decisions en l'àmbit organitzatiu, concretament pel que fa a l'estructuració dels diversos llocs de treball, els àmbits de responsabilitat jeràrquica i funcional, les línies de direcció, etc., i dotar a l'ens local de la relació de llocs de treball (RLLT) o actualitzar-la en cas de que en disposi. També permet realitzar adequacions retributives singulars i excepcionals com a conseqüència de modificacions substancials del contingut funcional dels llocs de treball, o la creació de nous llocs de treball, sempre que es compleixi el requisit que l'ens hagi mantingut degudament la política retributiva establerta en un procés de valoració realitzat amb el suport de Diputació de Barcelona.

S'incorpora la possibilitat de sol·licitar el registre salarial vinculat als plans d'igualtat efectiva entre homes i dones. Com a requisit per a poder-ho sol·licitar, s'ha d'haver participat en l'Estudi de retribucions municipals que s'elabora des del Servei d'Assistència a l'Organització Municipal de la Diputació de Barcelona.

El resultat de l'assistència és un informe amb la descripció de l'organització, les disfuncions que es detecten, les possibles solucions, així com l'organigrama proposat i el manual de funcions, que recull les funcions dels diversos llocs de treball de l'ens, així com la RLLT per poder fer la seva deguda publicació, o un informe sobre l'adequació retributiva singular i excepcional i/o el registre salarial, depenent del que s'hagi sol·licitat.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de fins a 75.000 habitants, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2024Finalitzat
202503/12/2024 - 31/12/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Criteris de valoració

Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50.

- Existència d'un interlocutor clar a l'ens local: [10 punts].
- Existència de Secretari/ària (habilitat) a l'Ajuntament: [10 punts].
- Existència de responsable de recursos humans: [10 punts].
- Existència de lideratge i implicació de l'equip de govern: [10 punts].
Haver emplenat l'enquesta de les retribucions del personal dels ajuntaments de la província de Barcelona30 punts
Es prioritzaran els ens locals que hagin implantat recursos tècnics sol·licitats i finalitzats anteriorment20 punts
Es prioritzaran els ens locals que no hagin rebut aquest tipus d'assistència els darrers dos anys10 punts

Termini màxim de resolució

Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-352487-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-352487-25

Altres condicions:
L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça electrònica s.saom@diba.cat, sempre abans de fer la petició del recurs.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'estatut bàsic de l'empleat públic; Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de personal al servei de les entitats locals; Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de la seguretat social; Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa; Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària i altres lleis de pressupostos generals que siguin vigents en el marc de cada anualitat; Llei 19/2013, de 9 de setembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, per a garantir la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en l'ocupació.

Objectius

Pau, justícia i institucions sòlides
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix