Cercador de catàleg de serveis

Catàleg de serveis

Logo del XGL

Anàlisi i planificació estratègica de la plantilla de personal

CODI 349310
Recurs en terminiEn termini
Aquest recurs contempla l'anàlisi de dades com a eina bàsica per a la presa de decisions estratègiques a les organitzacions. L'assistència es pot basar en diferents tipus d'anàlisi que permetran als ens locals disposar de la informació i el coneixement per a planificar tant les accions com les decisions que cal prendre a les seves organitzacions.

Es detallen les possibles línies de treball:
1.- Anàlisi i planificació de l'estructura de la plantilla: composició, dimensionament i règim. També es realitza una anàlisi amb ratis i indicadors de RH fent una comparativa amb els ens locals equiparables per determinar les necessitats i planificar quina plantilla serà la desitjable i adequada per a l'organització a curt i mig termini, que permeti donar resposta a les necessitats del municipi.

2.- Anàlisi dels empleats i de la temporalitat de la plantilla i proposta OPO: estudi dels ocupants de les places en quan a la seva vinculació jurídica envers la plaça i el lloc de treball, i anàlisi de les edats per calcular l'índex d'envelliment general i per àmbits de l'organització. Obtindrem la informació necessària per planificar quines places s'han de prioritzar a l'hora de confeccionar l'oferta publica d'ocupació, atenent a criteris de temporalitat (d'acord amb la legislació vigent) i necessitat per properes jubilacions.

3.- Identificació del potencial intern: per donar resposta a la necessitat de com planifiquem la cobertura de les vacants i que es basa en una anàlisi que permet identificar quins perfils d'empleats tenim. Es fa aplicant un sistema d'avaluació per factors i formulació de qüestions que permet obtenir una classificació dels empleats atenent al seu perfil professional i curricular determinant el seu potencial.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
picto ajuntament
Destinataris

Ajuntaments de municipis de fins a 75.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

picto Recurs tècnic
Tipologia

Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

picto calendari
Període de sol·licitud i vigència
2024Finalitzat
202503/12/2024 - 31/12/2025
2026Pendent
2027Pendent
picto document
Procediment de concessió

Concessió directa amb concurrència


Criteris de valoració

Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40.

-Existència d'un departament de recursos humans com a unitat orgànica diferenciada: [50 punts].
-Existència de, com a mínim, una dotació d'1 tècnic associat a l'àmbit de recursos humans: [25 punts].
-Existència d'un suport administratiu assignat a l'àmbit de recursos humans: [15 punts].
Es prioritzaran els municipis que no hagin rebut aquest tipus d'assistència en l'any immediatament anterior35 punts
Es prioritzaran els municipis de fins a 5.000 habitants15 punts

Termini màxim de resolució

Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de concertació

Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-349310-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-349310-25

Nombre màxim de sol·licituds:
Dues per ens. La segona petició s'atendrà exclusivament si els treballs de la primera estan totalment finalitzats.

Altres condicions:
L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.adiprh@diba.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs.


Compromisos de qualitat

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.


Normativa

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals; Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària i altres lleis de pressupostos generals, estatals i autonòmiques, que siguin vigents en el marc de cada anualitat; Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; Llei 15/2014, de 16 de desembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa; Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern; Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat i l'ocupació pública.

Objectius

Pau, justícia i institucions sòlides
  • 16. Pau, justícia i institucions sòlides
Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
  • 10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic

Convocatòria / Línia de suport

Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025

Accedeix a la tramitació

Fitxa de recurs

Descarrega

La teva carpeta

La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

Segell AENOR
Unitat prestadora
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Si voleu fer alguna consulta sobre el recurs, contacteu-nos
Formulari de contacte
Accedeix