Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum
Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC)
La gestió i tramitació de les consultes, queixes, reclamacions i denúncies en matèria de consum de la ciutadania mitjançant un servei d'atenció i assessorament personalitzat.
Aquesta prestació es realitza a través de:
- Les visites periòdiques que les unitats mòbils d'informació al consumidor fan als municipis.
- La tramitació en línia la resta de dies.
Els destinataris d'aquest recurs són els ens locals adherits a la Xarxa Local de Consum que no disposen d'un Servei Públic de Consum propi.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 10.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Adhesió a la Xarxa Local de Consum |
No disposar d'un Servei Públic de Consum en funcionament. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | 1 per ens |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període plurianual que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Reglament de la Xarxa Local de Consum.
Llei 22/2010 de 20 de juliol, del codi de consum de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Tel. 934 022 143
s.suportpolc@diba.cat
Formulari de contacte