Fitxa del recurs

Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum

Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC)

La gestió i tramitació de les consultes, queixes, reclamacions i denúncies en matèria de consum de la ciutadania mitjançant un servei d'atenció i assessorament personalitzat.
Aquesta prestació es realitza a través de:
- Les visites periòdiques que les unitats mòbils d'informació al consumidor fan als municipis.
- La tramitació en línia la resta de dies.

Els destinataris d'aquest recurs són els ens locals adherits a la Xarxa Local de Consum que no disposen d'un Servei Públic de Consum propi.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 10.000 habitants, entitats municipals descentralitzades

Requisits de concessió:
Adhesió a la Xarxa Local de Consum
No disposar d'un Servei Públic de Consum en funcionament.
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Nombre màxim de sol·licituds: 1 per ens

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: La prestació del recurs abastarà el període plurianual que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Reglament de la Xarxa Local de Consum.
    Llei 22/2010 de 20 de juliol, del codi de consum de Catalunya.
ODS
12. Consum i producció responsables

Més informació

4. Incorporar la circularitat en la gestió dels recursos
7. Impuls del desenvolupament econòmic local
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: Finalitzat
2025: 03/12/2024 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Tel. 934 022 143
s.suportpolc@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
346110