Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/xgl.png)
Tallers per impulsar l'ús del canal electrònic, l'accés a la informació pública i la transparència
Suport a activitats que tenen per objectiu impulsar l'ús del canal digital, fomentar el dret d'accés a la informació pública i la transparència entre la ciutadania
Els tallers que s'ofereixen tenen els objectius següents:
1. Promoure l'ús del canal digital i dels mitjans d'identificació electrònica
2. Ajudar a la petita i mitjana empresa a licitar i facturar de forma electrònica
3. Donar a conèixer el funcionament de la Finestreta Única Empresarial
4. Donar suport a les entitats en la tramitació i justificació de subvencions
5. Recolzar a les gestories en la seva relació amb l'administració
6. Ajudar a col·lectius professionals o socials concrets en la seva relació amb l'administració
7. Donar a conèixer de forma pràctica el dret d'accés a la informació pública
8. Donar a conèixer el portal de transparència i fomentar l'ús de les dades obertes existents.
Els tallers han de ser pràctics i han d'assegurar que, en finalitzar, els assistents disposen dels coneixements i capacitat tècnica per poder tramitar de forma telemàtica.
Tots els tallers d'impuls del canal electrònic han d'incorporar un apartat dedicat a treballar amb els assistents els sistemes d'identificació i signatura al seu abast (certificat de representat legal, idCAT o, en tot cas, l'idCAT Mòbil). Si l'ens sol·licitant disposa del servei REPRESENTA proveït pel Consorci AOC, els tallers han d'incorporar un apartat dedicat a informar als assistents sobre com utilitzar aquest servei.
Les activitats poden ser presencials o telemàtiques.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 50.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
La proposta de tallers sol·licitats ha d'estar alineada amb els objectius del recurs |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-339466-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-339466-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Màxim 5 tallers per ens local, tramitats en una única sol·licitud o en varies sol·licituds (màxim 5). |
Altres condicions: | Les activitats poden ser presencials o telemàtiques. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
- Els ens beneficiaris del recurs estan obligats a difondre que l'activitat ha estat subvencionada per la Diputació de Barcelona. - Tots els ens locals participants en les activitats hauran de fer accions de comunicació en el seu territori. - El nombre mínim d'assistents per a què l'activitat es pugui realitzar serà de 5 usuaris per taller. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions publiques; Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
![ODS](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ods.png)
![Convocatòria / línia de suport](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-Mousse-gr.png)
Canal: Portal de tramitació (PMT)
![Termini sol·licitud](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-data-gr.png)
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
![Recurs material](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-M-gr.png)
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gabinet d'Innovació, Integritat i Transformació Digital Local
Tel. 934 022 803
gb.innovaciod@diba.cat
Formulari de contacte
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/Segell-AENOR.png)