
Treballs forestals d'obertura de franges i parcel·les municipals en urbanitzacions i nuclis de població


Ajuntaments

Recurs econòmic
Ajut econòmic


Concurrència competitiva
Criteris de valoració
- Molt alta [30 punts].
- Alta [25 punts].
- Mitjana [20 punts].
- Mitjana baixa [15 punts].
- Baixa [10 punts].
- Molt baixa [5 punts].
als percentatges següents:
- Al 5% o menys [2 punts].
- Entre el 6 i el 10% [4 punts].
- Entre l'11 i el 20% [6 punts].
- Entre el 21 i el 30% [8 punts].
- Entre el 31 i el 40% [10 punts].
- Entre el 41 i el 50% [12 punts].
- Entre el 51 i el 60% [14 punts].
- Entre el 61 i el 70% [16 punts].
- Entre el 71 i el 80% [18 punts].
- Superior al 80% [20 punts].
- Execució de trams de franja per finalitzar actuacions finançades en el marc de catàlegs anteriors [15 punts].
- Execució de parcel·les públiques municipals interiors vinculades a ajuts justificats en el marc de catàlegs anteriors per l'execució de la franja exterior de protecció [10 punts].
- Execució de franges de les urbanitzacions o nuclis de població que tinguin continuïtat amb altres urbanitzacions o nuclis amb franges executades amb finançament de Diputació de Barcelona [5 punts].
- La resta [0 punts].
- Projecte redactat a partir de l'any 2022 (inclòs) [15 punts].
- Projecte redactats entre l'any 2017 i 2021, ambdós inclosos [10 punts].
- Projecte redactat abans de l'any 2017 [5 punts].
puntuació més baixa i manca de recursos en les tres darreres convocatòries d'aquest recurs o equivalents del Catàleg de serveis.
- Desestimats en 3 ocasions [15 punts].
- Desestimats en 2 ocasions [10 punts].
- Desestimats en 1 ocasió [5 punts].
- La resta [0 punts].
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-335982-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-335982-25
Certificat o faig constar oficial de l'ajuntament, emès l'any de sol·licitud del recurs, que acrediti que s'ha realitzat el manteniment de totes les franges i parcel·les executades, amb ajuts de la Diputació de Barcelona, en els tres i quatre anys anteriors al de l'actual catàleg.
En cas que la sol·licitud afecti a urbanitzacions o nuclis de població situats en sòl no urbanitzable, cal adjuntar un certificat de l'ajuntament, emès l'any de sol·licitud del recurs, amb la relació de finques i trams afectats dels que es disposa autorització de la propietat.
En cas que la sol·licitud afecti parcel·les de titularitat municipal, cal adjuntar un certificat de l'ajuntament o de la seu electrònica del cadastre, emès l'any de sol·licitud del recurs, que contingui la titularitat i la referència cadastral de la parcel·la o parcel·les sol·licitades. Aquest certificat no és necessari si el projecte s'ha redactat a partir de l'any 2020 (inclòs) i no hi hagut canvis de titularitat.
Nombre màxim de sol·licituds:
- Cada ajuntament pot sol·licitar un màxim de cinc (5) urbanitzacions o nuclis de població.
- S'ha de presentar una sol·licitud per cada urbanització o nucli de població.
Altres condicions:
S'accepten sol·licituds d'obertura de franges amb projectes redactats o contractats per Diputació de Barcelona
- En sòl no urbanitzable a partir de l'any 2013 inclòs.
- Per la resta de casos a partir de l'any 2009 inclòs.
- Per a urbanitzacions o nuclis de població situats en sòl no urbanitzable, només seran objecte de valoració de la sol·licitud aquells trams afectats pel traçat de la franja exterior de protecció on l'ajuntament disposi d'autorització de la propietat.
- Per determinar l'import màxim de l'ajut, en el moment de realitzar la sol·licitud, l'ajuntament ha de calcular l'import d'acord amb els següents criteris: actualitzar els imports del projecte amb l'IPC a Catalunya segons la seva antiguitat , i afegir entre un 6 i un 10% d'aquest import, depenent de la complexitat de l'obra, per sufragar el cost de la direcció facultativa, sempre amb un mínim de 500 euros.
- El cost mínim de l'actuació objecte d'ajut s'estableix en 2.000 euros.
S'han de desestimar, total o parcialment, les sol·licituds en què:
- L'ajuntament hagi rebut ajut públic per a executar actuacions a la franja i/o parcel·les sol·licitades i consti que els treballs efectuats compleixen amb la legislació.
- L'ajuntament hagi estat beneficiari d'ajuts econòmics amb les mateixes finalitats i per la mateixa urbanització o nucli de població, en tres convocatòries anteriors del Catàleg.
- La manca de justificació d'actuacions i les justificacions amb validacions parcials desfavorables suposin la pèrdua acumulada de més d'un 50% de l'import de l'ajut atorgat a través d'aquest mateix recurs econòmic, en dos dels tres darrers períodes finalitzats de justificació del catàleg, i per la mateixa urbanització o nucli de població.
- L'any de redacció del projecte a executar sigui anterior al planejament urbanístic municipal vigent i afecti al traçat de la franja i/o a les parcel·les de titularitat pública sobre els que s'ha d'actuar.
Obligació de cofinançament:
L'import individualitzat de l'ajut no pot excedir els percentatges següents sobre la despesa total de la inversió: 80% per a municipis de més de 20.000 habitants; 85% per a municipis d'entre 10.001 i 20.000 habitants; 90 % per a municipis d'entre 5.001 i 10.000 habitants; 95 % per a municipis d'entre 2.501 i 5.000 habitants; i 100% per a municipis de fins a 2.500 habitants, o ajuts iguals o inferiors a 3.000 euros.
Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Despeses elegibles:
Capítol 2.
Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25
- La Direcció facultativa d'obra ha d'aportar a l'ajuntament la següent documentació: acta d'inici d'obra, actes de visita d'obra, certificació final d'obra, acta de recepció i, en el cas que es produïssin canvis de traçat de la franja respecte al previst inicialment al projecte, un mapa d'obra acabada (as built) digitalitzat amb el traçat finalment executat.
- A l'acta d'inici es farà constar obligatòriament que els signants disposen de còpies de la documentació escrita i cartogràfica del projecte, i que en són coneixedors del seu contingut i dels objectius a assolir.
- Al certificat final d'obra és obligatori que constin el detall dels trams i/o parcel·les certificats totalment, l'import certificat per cada tram o parcel·la i l'import total de l'obra certificada.
L'ajuntament haurà d'adjuntar la documentació presentada per la direcció facultativa d'obra, en el moment de la justificació de l'ajut.
Període d'execució i justificació:
Diferida, 01/01/2026 a 31/12/2026
Justificació voluntària, fins 15/11/2026; final, 02/01/2027 a 31/03/2027
Altres condicions d'execució i justificació:
- Amb la sol·licitud d'aquest recurs, l'ajuntament en cas de ser beneficiari de l'ajut, es compromet tàcitament a planificar i establir l'instrument de finançament que consideri més oportú per assegurar el manteniment de les franges i/o parcel·les objecte de l'ajut.
- L'ajuntament es responsabilitzarà de tramitar les autoritzacions pertinents per a l'execució de les actuacions previstes.
- Els treballs forestals han de ser executats per empreses registrades amb l'epígraf 912 de l'IAE de treballs forestals.
- La Direcció facultativa d'obra (DFO) ha de ser executada per un enginyer/a de forests o enginyer/a tècnic/a forestal col·legiat/da i no vinculat a les empreses adjudicatàries de l'execució dels treballs forestals.
- La DFO no pot decidir unilateralment el canvi de traçat de la franja. Qualsevol incidència en aquest sentit ha de ser notificada a l'ajuntament, qui ho comunicarà al centre gestor per a una valoració consensuada.
- Si la data d'alguna de les signatures digitals de les actes de direcció d'obra, és superior al 15 de febrer de l'any posterior al d'execució, caldrà justificar-ho. En tot cas, les obres s'han d'executar dins del termini d'execució establert.
- Personal tècnic de la Diputació de Barcelona realitzarà una revisió dels treballs executats per confirmar l'adequació tècnica dels mateixos a la normativa vigent, i redactarà el corresponent informe tècnic de validació per tal que es pugui tramitar la liquidació definitiva de l'ajut i/o tancament de l'expedient administratiu. També es validarà l'assistència prestada per la DFO.
- Es validaran favorablement únicament aquells trams, subtrams i/o parcel·les que compleixin completament la normativa. La validació efectuada pel personal tècnic del centre gestor es recolzarà en el certificat final d'obra redactat per la DFO.
- No es validaran treballs que s'executin sense la corresponent DFO.
Compromisos de qualitat
Objectius


- 13. Acció climàtica
- 15. Vida terrestre



- 1. Coordinar l'acció sobre el territori a partir l'encaix de les xarxes d'espais naturals, agraris, urbans i les seves infrestructures
- 3. Adoptar les mesures i els instruments necessaris per combatre la vulnerabilitat al canvi climàtic i reforçar la resiliència
Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

