Fitxa del recurs

Àrea de Presidència
Administració local

Prestació de les funcions públiques necessàries de secretaria-intervenció

L'objectiu del recurs és atorgar ajuts econòmics per garantir la prestació efectiva de les funcions públiques necessàries de secretaria i intervenció en aquells municipis amb escassa capacitat econòmica i de gestió.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 2.500 habitants, entitats municipals descentralitzades

Requisits de concessió:
Tenir una població inferior als 1.500 habitants i/o un pressupost municipal que no superi els 600.000 euros
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Nomenament per part de la Direcció General d'Administració Local (DGAL) de la persona que exerceix les funcions de secretaria-intervenció a l'Ajuntament.
Nombre màxim de sol·licituds: Dues (una per semestre).
Altres condicions: Els ajuntaments poden optar per:
a) Efectuar dues sol·licituds al llarg de l'any, una per cada semestre (3.000 euros + 3.000 euros).
b) Efectuar una única sol·licitud que cobreixi tot l'any (6.000 euros).

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 1.
Capítol 4.
Les despeses elegibles poden ser de Capítol 1 o de Capítol 4 en cas que es faci transferència al Consell Comarcal corresponent.
Import màxim d'ajut: 6.000 €
Documentació per a la justificació: Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25

A més, caldrà adjuntar el certificat acreditatiu de la prestació efectiva de les funcions de secretaria-intervenció durant el període a justificar.

Període d'execució i justificació: Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025
Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 31/03/2026

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
ODS
16. Pau, justícia i institucions sòlides

Més informació

10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: Finalitzat
2025: 03/12/2024 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs econòmic Recurs econòmic
Ajut econòmic

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Direcció dels Serveis de la Secretaria, Adjunta a la Secretaria General

Tel. 934 022 248
ds.secretaria@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
334215