Fitxa del recurs
Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge
Xarxa de Serveis Locals d'Habitatge
Espai d'interrelació, transferibilitat de coneixement i intercanvi d'experiències entre els municipis i altres estructures locals que presten serveis locals d'habitatge (o que tenen voluntat de prestar-los en un futur).
El recurs inclou l'accés a la comunitat de pràctica "Comunitat d'Habitatge" de la Diputació de Barcelona i als productes informatius, formatius i relacionals que es promoguin des de la Xarxa de Serveis Locals d'Habitatge.
Si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per a aquest recurs.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats, consorcis
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | 1. Dades tècniques C1-332133-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-332133-25 2. Acord formal que acrediti l'aprovació pel Ple o per la Junta de Govern Local de la voluntat d'adhesió a la XSLH (pdf). |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la qualitat del servei o producte prestat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Ley 12/2023, de 24 de maig, por el Derecho a la Vivienda; Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge i normativa sectorial d'habitatge; Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya; Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme; Decret 64/2014, de 13 de maig, del Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística; Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina d'Habitatge
Tel. 934 022 932
o.habitatge@diba.cat
Formulari de contacte