Fitxa del recurs

Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge

PCOM-Aplicació informàtica per a la gestió de les emergències al municipi

El recurs ofereix accés i implementació de l'eina PCOM, així com formació pels usuaris. El PCOM (Protecció Civil Operativa Municipal) és una aplicació informàtica de la Diputació de Barcelona en web i adaptada a mòbils que facilita la gestió dels plans de protecció civil municipal i dona suport als actuants locals en la gestió del risc. Aquesta aplicació també serveix per la implantació dels plans i la realització dels simulacres. El PCOM converteix el Duprocim en una eina operativa.

Beneficis de disposar del PCOM:
En la gestió de l'emergència: registrar avisos d'emergència i activar i desactivar el pla d'actuació municipal pel risc que correspongui; realitzar la notificació de l'activació i desactivació del pla d'actuació municipal al CECAT (Centre de Coordinació Operativa de Catalunya) via correu electrònic; mantenir la comunicació entre els diferents actuants del comitè d'emergències municipal; fer avisos als elements vulnerables via SMS. Realitzar informes de gestió de l'emergència; disposar d'un repositori de documents i eines de suport per la gestió de l'emergència.
En la realització de simulacres: Elaborar informes de gestió dels simulacres; revisar i actualitzar el Duprocim.

Al PCOM trobareu: fitxes d'actuació per risc actualitzades; informació de l'organigrama i contactes dels membres del comitè d'emergències; informació i contactes dels elements vulnerables del municipi; documents de suport per la gestió de les emergències.

Per l'accés al recurs PCOM cal disposar del document únic de protecció civil municipal (Duprocim) aprovat, en fase d'homologació o homologat.

Vegeu condicions d'accés a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/condicions-acces-pcom-2025

Si existeix un instrument vigent amb l'ens que reguli l'assistència no cal que es torni a presentar sol·licitud per aquest recurs.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades

Requisits de concessió:
Sol·licitud presentada correctament i disposar del document únic de protecció civil municipal (Duprocim) aprovat, en fase d'homologació o homologat
Atès que es tracta d'un recurs de prestació continuada, si existeix un instrument vigent que reguli l'accés i la implementació del PCOM, l'ens local no ha de sol·licitar de nou el recurs. Es per això, que en cas que es presenti una nova sol·licitud amb el mateix objecte, es procedirà a la seva desestimació.
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Altres condicions: Per a l'accés al recurs PCOM és requisit disposar del document únic de protecció civil municipal (Duprocim) aprovat, en fase d'homologació o homologat.
Tindran prioritat en l'accés els municipis amb el DUPROCIM redactat per la Diputació de Barcelona, la cartografia dels quals s'ha incorporat al SITMUN.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya; Decret 155/2014, de 25 de novembre, pel qual s'aprova el contingut mínim per a l'elaboració i l'homologació dels plans de protecció civil municipals i s'estableix el procediment per a la seva tramitació conjunta; Decret 30/2015, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures.
ODS
11. Ciutats i comunitats sostenibles

Més informació

2. Estructurar i articular una xarxa de ciutats i pobles vertebradora del territori
8. Disseny de polítiques d'habitatge innovadores i inclusives
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: Finalitzat
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil

Tel. 934 049 312
o.activitats@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
316496