Fitxa del recurs
Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals
Plataforma tecnològica per a la gestió urbana (Plataforma Smart Region)
L'objectiu és oferir als ajuntaments un sistema de gestió de les dades generades a partir de sensors automatitzats per a la millora de la gestió urbana, que incorpori:
- Accés a una instància de la plataforma Smart Region que proporciona la Diputació de Barcelona per a l'ens sol·licitant
- Possibilitat de connexió automatitzada a la instància per utilitzar-la com a repositori i visor de les dades generades pels sensors
- Actualització del sistema
- Accés a eines complementàries de gestió de la plataforma
- Accés a la documentació tècnica per a la integració.
La concessió del recurs inclou l'accés a la comunitat de pràctica "Smart Region" de la Diputació de Barcelona.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que està subjecte a les especificacions determinades en les seves condicions d'accés i ús especificades en l'acte de concessió: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/condicions_ptgu_cat25
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 2.500 habitants, consells comarcals, mancomunitats
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- La memòria presenta la necessitat de disposar d'una plataforma urbana de ciutat i projectes específics a implementar: [80 punts]. - La memòria presenta la necessitat de disposar d'una plataforma urbana de ciutat: [40 punts]. - La memòria no presenta la necessitat de disposar d'una plataforma urbana de ciutat: [0 punts]. |
80 |
- Sol·licitud presentada el primer trimestre del termini de sol·licitud: [20 punts]. - Sol·licitud presentada el segon trimestre del termini de sol·licitud: [10 punts]. - Sol·licitud presentada el tercer trimestre del termini de sol·licitud: [0 punts]. |
20 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | - Memòria: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/memoria_ptgu - Condicions d'accés: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/condicions_ptgu_cat25 - Formulari persones interlocutores www.diba.cat/documents/205293/401386898/Formulari_designacio_persones_interlocutores_Plataforma.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya; Llei 9/2014, de 9 de maig, de telecomunicacions.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/10/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte