Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Salut pública
Seguretat alimentària
L'objectiu del recurs és fomentar i protegir la salut de les persones amb relació als riscos derivats del consum d'aliments.
Es dona suport a accions de vigilància i control sanitari dels establiments alimentaris de comerç minorista i restauració, producció d'àmbit local, transport d'aliments dins del terme municipal, implantació i verificació de sistemes d'autocontrol, foment de les pràctiques de manipulació i altres actuacions destinades a gestionar el risc derivat del consum d'aliments.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-313098-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-313098-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens |
Altres condicions: | - Import màxim per als municipis de menys de 10.000 habitants: 3.000 euros - Import mínim per als municipis de més de 10.000 habitants: 3.000 euros |
Condicions d'execució i justificació
Obligació de cofinançament: | Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros. Per a municipis de més de 10.000 habitants: 50%. Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol |
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25 Dades tècniques C4-313098, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-313098-25 |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025 Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 30/04/2026 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
- Encara que la justificació de despeses sigui correcta, si les activitats de control (classificació i inspecció) que l'ens local manifesta que ha realitzat en el formulari associat a la justificació tenen un grau de desviació respecte al que va manifestar que faria en el formulari associat a la sol·licitud, s'aplicarà un factor de correcció a la baixa de la quantitat a percebre d'acord amb el barem següent: del 75% al 100% de l'activitat, 100% de l'ajut; del 50% al 75% de l'activitat, 80% de l'ajut; del 25% al 50% de l'activitat, 60% de l'ajut; menys del 25% de l'activitat, 40% de l'ajut. - Si s'elabora material de difusió en qualsevol format caldrà que, abans d'incorporar el logotip de la Diputació de Barcelona, es trameti el material al Servei de Salut Pública per a que el validi. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 18/2009, de 22 d'octubre, de salut pública de Catalunya.
Llei 15/1990, de 9 de juliol d'ordenació sanitària de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Salut Pública
Tel. 934 022 468
s.salutp@diba.cat
Formulari de contacte