Fitxa del recurs
Àrea de Cultura
Cultura
Conservació preventiva i restauració dels fons documentals del Programa de manteniment de la Xarxa d'Arxiu Municipals
Suport a les accions de conservació preventiva i restauració dels arxius municipals adherits al Programa de manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals en els que, per part dels tècnics de l'Oficina de Patrimoni Cultural, s'hagi portat a terme la visita per a l'avaluació de l'estat de conservació dels documents dipositats a l'arxiu. L'avaluació permet valorar les necessitats que té l'arxiu en aquest àmbit.
L'objectiu del recurs és ajudar a realitzar actuacions relacionades amb la conservació preventiva i restauració dels documents que conserva l'arxiu municipal.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis fins a 10.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Estar adherit al Programa de manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) amb conveni vigent en el moment de presentar la sol·licitud. |
Haver portat a terme la visita tècnica per l'avaluació de l'estat de conservació de la documentació dipositada a l'arxiu. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens local adherit a la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) amb conveni vigent en el moment de presentar la sol·licitud. En cas que l'adhesió a la XAM l'hagi formalitzat un ens instrumental, la sol·licitud l'ha de presentar el seu ens matriu. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | L'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona gestiona i supervisa els treballs i la contractació. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i gestió de documents modificada per la Llei 20/2015, de 29 de juliol.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina de Patrimoni Cultural
Tel. 934 022 566
o.patrimonic@diba.cat
Formulari de contacte