Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Mapa digital de la ciutadania activa
La finalitat d'aquest recurs és oferir una eina digital per permetre als municipis enfortir les xarxes ciutadanes (entitats i col·lectius) del seu territori. Les accions que s'hi inclouen són:
- Instal·lació, manteniment i allotjament en servidor de l'eina "Mapa digital Ciutadania Activa 311", el mapa digital de les entitats i col·lectius del territori.
- Trobades amb els equips tècnics (presencials o en línia)
- Treball en xarxa i intercanvi d'experiències.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que es renovarà cada dos anys.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Disposar d'un pla o projecte per a l'enfortiment i l'apoderament de les xarxes ciutadanes (entitats i col·lectius) en previsió o en funcionament (per exemple, diagnosi del teixit associatiu, PLACI, projecte per enfortir les entitats...) |
L'ens ha de disposar d'una persona tècnica referent en participació ciutadana que es faci responsable de la implementació del recurs i pugui assistir a totes les trobades |
Ordre d'arribada de la sol·licitud |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-310383-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-310383-25 Document del pla o projecte per a l'enfortiment i l'apoderament de les xarxes ciutadanes (entitats i col·lectius). |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 17/2015, de 21 de juliol d'igualtat efectiva entre dones i homes; Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 10/2014, del 26 de setembre, de consultes populars no referendàries i d'altres formes de participació ciutadana; Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 30/04/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals
Tel. 934 022 222
ot.participaciogl@diba.cat
Formulari de contacte