Fitxa del recurs
Àrea de Presidència
Administració local

Espai d'intercanvi de coneixement per la implementació de l'Agenda 2030 - XarxA2030
Participació en la XarxA2030, un espai de trobada entre ens locals de la província de Barcelona per compartir experiències, metodologies i bones pràctiques en la implementació de l'Agenda 2030 i la localització dels ODS i avançar conjuntament cap a l'assoliment del desenvolupament sostenible.
La XarxA2030 és un grup estable d'ens locals, que compten amb una trajectòria o experiència ja iniciada en la implementació de l'Agenda 2030 a escala local o comarcal, i que té per objectiu facilitar l'intercanvi de coneixement i promoure l'aprenentatge mutu entre els participants.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026, 2027.
Aquest recurs és bianual.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals
Requisits de concessió: |
---|
Compromís de l'equip de govern i directiu en la implementació i localització de l'Agenda 2030 |
La persona referent ha de tenir coneixement de la trajectòria de l'ens local en la localització de l'Agenda 2030 i els ODS, i ha d'actuar com a representant i interlocutora de l'ens local en aquest espai de treball de manera estable en el temps
|
Experiència prèvia demostrable en la implementació de l'Agenda 2030 per part de l'ens local |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-295725-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-295725-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | Recurs de prestació continuada renovable cada 2 anys. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la qualitat del servei o producte prestat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei d'Agenda 2030
Tel. 934 723 027
s.agenda2030@diba.cat
Formulari de contacte
